Projektas
„Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme (II etapas)“
Nuo 2010 m. progimnazija dalyvavo projekte „ Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme (I etapas)“, kurį vykdė Lietuvos mokinių informavimo ir techninės kūrybos centras.
2014 m. rugsėjo mėn. prasidėjo projekto II etapas. Jo metu didesnis dėmesys skiriamas mokinių profesiniam veiklinimui, kurio tikslas – padėti mokiniams aktyviai pažinti įvairias užimtumo sritis, profesijų ypatumus ir karjeros galimybes.
Daugiau informacijos apie projektą rasite:
Projektas
„Profesinis veiklinimas bendradarbiaujant su Švenčionių užkarda“
I. Bendrosios nuostatos
- Projekto „ Profesinis veiklinimas bendradarbiaujant su Švenčionių užkarda“ (toliau – projektas) nuostatai reglamentuoja projekto tikslą ir uždavinius, dalyvius, vykdymą.
- Projektą vykdo Švenčionių progimnazija ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos, Ignalinos rinktinės Švenčionių užkarda.II
II. Projekto tikslas.
3. Skiepyti patriotiškumą, pilietiškumą, dorovinių vertybių sampratą, sudaryti sąlygas, padedančias mokiniams įtvirtinti tapatumo jausmą, ugdyti asmenines, socialines ir karjeros kompetencijas, būtinas sąmoningai renkantis tolesnes savo mokymosi ar darbines veiklas, ir profesinio veiklinimo būdu įvertinti savo gebėjimus bei išbandyti norimą profesiją realioje darbo vietoje.
III. Projekto uždaviniai
- Skatinti mokinius pažinti save, bendrauti ir veikti socialinėje aplinkoje:
4.1. Organizuoti užsiėmimus, padedančius mokiniams aktyviai pažinti Valstybės sienos apsaugos sritį.
4.2. Organizuoti pažintinius vizitus į Švenčionių užkardą:
4.2.1. pabendrauti su pasieniečio profesijos atstovais;
4.2.2. „pasimatuoti“ norimą profesiją.
4.3. Skatinti mokinius dalintis asmenine patirtimi tiriant profesijų ypatumus ir karjeros galimybes ir įvertinti savo gebėjimus bei numatyti, ko prireiks netolimoje ateityje siekiant tapti norimos profesijos atstovu.
IV. Projekto dalyviai
5.Projekte dalyvauja 6–8 klasių mokiniai.
V. Projekto vykdymas
6. Projektas vykdomas visus mokslo metus.
7. Projekto eiga:
7.1. Mokiniai supažindinami su Valstybės sienos apsaugos tarnybos veikla. Savarankiškai ieško informacijos. Susipažįsta su informacijos paieškos galimybėmis. Taiko įvairius informacijos paieškos būdus, individualiai ar mažose grupėse atsirenka aktualią informaciją, analizuoja ją, susistemina, aptaria su kitais veiklinimo vizito dalyviais ir vertina.
7.2. Mokiniai supažindinami su pasieniečio profesija. Mokiniams siūloma ieškoti informacijos apie profesiją įvairiuose spausdintiniuose ir virtualiuose šaltiniuose. Mokiniai supažindinami su Profesijos vadovu, su AIKOS informacine sistema. Skatinami ieškoti, kaupti ir sisteminti informaciją apie juos dominančias profesijas, giminiškas profesijas bei ūkio šakas, kuriose tos profesijos yra reikalingos.
7.3. Organizuojami susitikimai su Švenčionių užkardos atstovais. Susitikimų metu mokiniams sudaroma galimybė arčiau pabendrauti su pasieniečiais, išgirsti atsakymus į jiems rūpimus klausimus, gauti išsamią informaciją apie profesijos ypatumus, reikalavimus, įgijimo būdus ir kelius, jų perspektyvas.
7.4. Progimnazijoje (karjeros ugdymo pamokų, klasės valandėlių metu) dalinamasi savo patirtimi ir įspūdžiais, aptariami veiklos rezultatai su užkardos darbuotojais, karjeros specialistais ir mokytojais. Mokiniams siūloma gilintis bei ieškoti daugiau informacijos apie norimą savo ateities profesiją, turimas asmenines savybes ir kitus gebėjimus, kurie greičiausiai tinka norimai profesinei veiklai.
7.5. Pristatoma sukaupta patirtis progimnazijos bendruomenei pasirinkta forma (straipsnis, stendinis pranešimas, profesijų koliažas, nuotraukų paroda ir kt.) progimnazijos internetinėje svetainėje, stenduose, kitose klasėse ir susitikimuose su tėvais/globėjais.