Švenčionių progimnazija žengia dar vieną žingsnį į naujų technologijų etapą
Aplinka, kurioje auga, mokosi, o ateityje ir dirbs šiuolaikiniai vaikai, yra nuolat kintanti, dinamiška ir jai reikia lankstumo, gebėjimo greitai adaptuotis. Čia itin svarbus žmogaus kūrybiškumas, drąsa priimti sprendimus, suvokimas, kad mokytis ir tobulėti reikia visą gyvenimą. Suprantama, kad ugdymo kokybė kainuoja, o valstybės finansavimas ne kažin koks. Tačiau Švenčionių progimnazijos direktorius Jurij Semaško teigia, jog motyvacija – esminis žmogaus gyvenimo variklis, todėl mokykloje visi vaikai turėtų būti sudominti ir įtraukti. „Kadangi šiuolaikiniai vaikai vadinami technologijų pasaulio čiabuviais, tai būtina kalbėti jų kalba, būtina išmokyti vaikus tinkamai naudoti technologijas gyvenime, pasitelkti jas ugdymui, sudaryti sąlygas tyrinėti informaciją“, – sako jis.
Šiandien Švenčionių progimnazijos bendruomenė džiaugiasi, kad direktoriaus Jurij Semaško iniciatyva labai svarbią investicijų dalį progimnazijoje sudarė lėšos mokymo priemonėms – būtent informacinėms technologijoms – įsigyti, laisvalaikio, kūrybinėms, sporto erdvėms tobulinti. Vien tik 2018 m. ugdymo(si) procese imta naudoti 4 naujus interaktyvius ekranus, interaktyvią lentą, internetinę 3D kamerą, švieslentę, 3D projektorių, 20 vienetų 3D akinių, 15 naujų kompiuterių, mikroskopą, VEX IQ robotų varžybų areną. O kiek tikslų mokytojai ir mokiniai įgyvendina naudodamiesi anksčiau įsigytais interaktyviais ekranais, interaktyviomis lentomis, virtualios klasės, kalbų laboratorijos, edukacinės laboratorijos ir kt. įranga?! Džiugu, kad dabar, pasitelkdami naujausias informacines technologijas, skaitmenines mokymo ir mokymosi priemones, sėkmingai keliaujame geros, modernios mokyklos link.
Dar vienas naujas progimnazijos žingsnis skaitmeninių technologijų srityje – dalyvavimas ES finansuojamame projekte „Virtualios ugdymo aplinkos diegimas išnaudojant 3D vaizdinių ugdymo priemonių galimybes tobulinant socialinių mokslų dalykų pasiekimų rezultatus“. Siekdama gerinti, įvairinti pamokų turinį, kelti mokinių mokymosi motyvaciją, pažangą, progimnazijos mokytojų komanda kartu su dar penkiomis respublikos mokyklomis, kurios vienos iš pirmųjų drąsiai ir ryžtingai ėmėsi diegti IKT ir jau yra pažengusios šioje srityje, sieks pagerinti ugdymo proceso kokybę ir rezultatus naudodamiesi virtualiomis 3D edukacinėmis mokymo priemonėmis. Vasario 18 d. Švenčionių progimnazijoje vyko 8 val. seminaras, kurio metu visų projekte dalyvaujančių mokyklų – Švenčionių progimnazijos, Kazlų Rūdos sav. Antanavo pagrindinės mokyklos, Molėtų r. Joniškio mokyklos-daugiafunkcinio centro, Vilniaus r. Egliškių šv. Jono Bosko gimnazijos ir Vilkaviškio r. Žaliosios Vinco Žemaičio pagrindinės mokyklos – mokytojai, naudodamiesi panoraminėmis foto kameromis, mokėsi kurti 3D virtualių edukacinių pamokų kūrimo ir palaikymo platformą.
Viso projekto, kurį sudaro trys etapai, metu bus įdiegta inovatyvi virtuali ugdymo aplinka, stiprinamos su jos naudojimu susijusių pedagogų kompetencijos, sukurta mokomosios medžiagos, užduočių, bendravimo ir vertinimo priemonių sistema, kurioje mokiniai mokysis mokytojų padedami. Planuojamoje sukurti virtualioje mokymosi aplinkoje bus įdiegtos 3D virtualios edukacinės ugdymo priemonės socialinių mokslų temomis, mokinių mokymosi proceso ir rezultatų stebėjimo sistema ir vertinimas, mokinių ir mokytojų bendravimo įrankiai. Konsultantų ir mokytojų bendromis pastangomis, virtualioje atvirtoje erdvėje bus kuriamos ir talpinamos 3D virtualios edukacinės ugdymo priemonės, virtualios ekskursijos po istorines, pažintines vietas. Šios ugdymo priemonės suteiks galimybę aplankyti vietas virtualioje realybėje, apjungiant virtualiose ekskursijose pateikiamą ugdomąją medžiagą su žaidybiniais elementais – viktorinomis, testais – klausimais/atsakymais, mokinių rezultatų vertinimu, įdiegiant instrumentus, suteikiančius galimybę atlikti stebėseną ir lanksčiai taikyti priemonę ugdymo procesuose.
Dalyvaudami projekte, kurdami virtualią ugdymo aplinką ir ją diegdami ugdymo procese, progimnazijos mokytojai realizuos savo saviraiškos poreikį, tobulės bendradarbiaudami, diegs naujausias ugdymo metodikas, kurias padės įsisavinti mokyklų valdymo tobulinimo srityje patirtį turintys konsultantai. Sukurta 3D virtuali ugdymo aplinka atneš į mokyklą naujo, įdomaus ugdymo turinio, įvykių, nuotykių ir žaidimų. Mokysimės ir mokysime tyrinėdami, atrasdami ir bendraudami.
Galimybė vykdyti projektą – tai didžiulis motyvacinis impulsas progimnazijos bendruomenei, puikus šansas profesinei ir asmeninei savirealizacijai, tobulėjimui, progimnazijos veiklos tobulinimui. Greitai besikeičiant aplinkai ir poreikiams, prisitaikyti turi ir pedagogai – tampa labai svarbus jų gebėjimas mokytis, įsisavinti naujoves.
Irena Stuglienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui