Šeima ir mokykla yra dvi svarbiausios vaiko ugdymo institucijos, kurių bendradarbiavimas – viena iš sėkmingo ugdymo sąlygų. Norint sėkmingai ugdyti bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas mokykloje ir už jos ribų, siekiant prasmingo dialogo su tėvais ir kuriant šiltą klimatą, be įtampos, pagrįstą tarpusavio parama ir pasitikėjimu, mokykloje taikomos įvairios darbo su tėvais formos, organizuojamos veiklos.
2012 m. spalio 16 d. mokykloje vyko metodinė konferencija 5 klasių mokinių tėvams „Penktokų adaptacija“. Konferencijos pradžioje kalbėjęs mokyklos direktorius J. Semaško skatino visus aktyviai bendradarbiauti, drauge aptarti darbo tikslus ir uždavinius, metodus ir ugdymo priemones, suderinti šeimos ir pedagogų lūkesčius. Žinant, jog susirinkusiems penktokų tėveliams rūpi jų vaikų pasiekimai, direktorius aptarė penktų klasių mokinių ugdymo aktualijas ir informavo apie tėvų galimybę dalyvauti mokyklos savivaldoje bei netrukus įvyksiančius rinkimus į Mokyklos tarybą.
Kadangi šiais mokslo metais mokykloje yra penkios penktos klasės, tai į Mokyklos tarybą buvo pasiūlyta išrinkti du penktų klasių tėvų atstovus. Po rinkimų komisijos pirmininkės paaiškinimų ir kandidatų pristatymo bei prisistatymo, slaptu balsavimu buvo renkami du tėvų atstovai (kiti trys bus išrinkti iš kitų klasių mokinių tėvų), kuriais tapo Česlavas Lipnickis ir Jelena Vološinienė. Jiedu, priėmę sveikinimus ir palinkėjimus dirbant Mokyklos taryboje, pripažino, jog laukia atsakingas darbas svarstant aktualiausius mokyklos veiklos klausimus.
Turėdami mintyse tai, jog tėvų dalyvavimas mokyklos gyvenime turi reikšmės mokinių pasiekimams, motyvacijai, savivertei ir elgesiui, tėvams buvo pristatyti įdomūs ir daug informacijos pateikiantys pranešimai. Po išsamios mokyklos psichologės analizės ,,5 klasių mokinių adaptacijos tyrimas“, mokyklos metodinės tarybos pirmininkė M.Krasovskaja perskaitė pranešimą „Metodų įvairovė dirbant su 5 klasių mokiniais“. Pranešime mokytoja pabrėžė svarbumą mokyti ir mokytis – tai reiškia planuojant, apmąstant ir įgyvendinant tikslus, veikti kartu ir sutartinai, kalbėjo apie motyvacijos skatinimą, ugdymo metodus ir jų taikymą dirbant su penktų klasių mokiniais. Tėveliai, stebėdami medžiagą ekrane, galėjo palyginti pradinio ugdymo ir naujojo etapo panašumus ir skirtumus, susipažinti su vadinamuoju ,,penktoko sindromu“ ir įvertinti situaciją, į kurią patenka penktokas. Be abejo, tėvams buvo duota nemažai patarimų, kurie padėtų kryptingam vaiko ugdymui(si).
Klasių auklėtojų metodinės grupės pirmininkė, istorijos mokytoja R. Skripskaitė Li pranešime ,,Tėvų ir mokytojų bendradarbiavimas formuojant vaikų asmenybę“ dalijosi mintimis apie veiksmingus auklėjimo būdus šeimoje ir mokykloje. Mokytoja labai konkrečiai, pateikdama pavyzdžių aiškino, kokie yra keliami bendri reikalavimai tėvams ir mokytojams.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui V.Montrimienė susirinkusiems mokinių tėvams kalbėjo apie mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius tenkinantį neformalųjį švietimą mokykloje. Pavaduotoja teigė, jog neformalusis ugdymas išsiskiria savo tikslais, metodais, mokymosi aplinka, lygiaverčiu santykiu tarp mokytojo ir vaiko. Neformalioje aplinkoje pažinimo procesas mokiniui malonus ir atpalaiduojantis, nes pagrindinis dėmesys kreipiamas ne į rezultatą, o į procesą, ne į mokomą dalyką, bet į vaiko individualybę. Pavaduotoja minėjo, jog mokykloje mokiniui teikiamos pasirinkimo galimybės kūrybinei veiklai pagal jo asmeninius pomėgius ir galimybes. Tėveliams buvo įdomu sužinoti ir apie popamokinius renginius, projektus bei tradicines šventes, į kurių rengimą taip pat įtraukiami ir penktų klasių mokiniai.
Apibendrinant metodinę konferenciją penktų klasių mokinių tėvams, norisi pasakyti, jog nuolatinis mokyklos administracijos dėmesys, mokytojų kompetencija, atsakingas požiūris į ugdymo procesą ir tėvelių geranoriška pagalba padės mūsų penktokams sėkmingai tęsti ugdymąsi bei siekti konkrečių tikslų.