Perėjus iš ketvirtos klasės į penktą, mokiniai išgyvena įvairius sunkumus, kuriuos sukelia nauja aplinka, naujas mokymo turinys, padidėjusi jo apimtis, nauji mokymo metodai, vertinimas ir kt. Suprantama, jog adaptacijos procesas yra sudėtingas augančiam ir bręstančiam vaikui. Sudarydami sąlygas, užtikrinančias sėkmingą penktokų adaptaciją progimnazijoje, siekdami prasmingo dialogo su tėvais, kurdami mikroklimatą, pagrįstą tarpusavio parama, kasmet organizuojame ir vykdome projektą „Penktokų adaptacija“.
Projekto ,,Penktokų adaptacija“ dalyvių veiklos įvairios: mokinių stebėsena, individualūs ir grupiniai pokalbiai, anketavimas, susirinkimai, atviros pamokos, konsultacijos ir kt. Viena iš projekto veiklų – 5-ų klasių mokinių tėvų metodinė konferencija ,,Mano vaikas penktokas“. Kasmet lapkričio mėnesį į progimnaziją pasikviečiame mokinių tėvelius ir drauge apsvarstome mums rūpimus klausimus – mūsų vaikų, penktokų, pasiekimus, emocinę būseną, šeimos ir mokyklos bendradarbiavimo formas.
Šiais metais metodinė konferencija vyko lapkričio 23 d. Į progimnazijos aktų salę susirinko mokinių tėveliai, 5 – ų klasių auklėtojai, mokytojai dalykininkai, pagalbos mokiniui specialistai. Konferencijos dalyvius nuotaikingu pasirodymu pasveikino progimnazijos meno kolektyvas „Šaltinėlis“. Vėliau informacija, mintimis ir patarimais dalijosi pranešėjai: direktoriaus pavaduotoja ugdymui Irena Stuglienė, progimnazijos psichologė Svetlana Kostina, 5a klasės auklėtoja Oksana Rimašienė. Pranešimuose buvo kalbėta apie progimnazijos bendruomenės narių bendradarbiavimo patirtį ir principus remiantis šių mokslo metų veiklomis, pristatyti ir išanalizuoti tyrimo „Penktokų adaptacija progimnazijoje“ rezultatai, klasės mikroklimato ypatumai. Asmenine patirtimi auginant penktoką pasidalijo ir mokinių tėveliai: Loreta Gimbickienė, Nijolė Paškonienė ir Dmitrijus Ivanovas. Jie sakė, kad perėjus vaikui į penktą klasę, nerimo šiek tiek buvo. Tačiau pasitikint vaiku, jam padedant, nuolat besidomint jo pasiekimais, emocine būsena, bendraujant su mokytojais, adaptacijos laikotarpis, galima sakyti, praėjo nepastebimai.
Konferencijos pabaigoje, apibendrindamas projekto veiklą ir akcentuodamas tai, jog progimnazijoje svarbus kiekvieno vaiko saugumas ir gera savijauta, direktorius Jurij Semaško pabrėžė konstruktyvaus dialogo svarbą, kvietė išsakyti savo siūlymus, teikti savo „matymus“.
Irena Stuglienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui