Organizuodami ugdymą progimnazijoje, visuomet siekiame prasmės, atradimų ir mokymosi sėkmės, savo veiklą grindžiame bendruomenės susitarimais ir mokymusi, dėmesį kreipiame į moderniausias mokymosi tendencijas. Kasmet daug idėjų, pačių naujausių, šiuolaikiškiausių technologijų galimybių mūsų bendruomenė randa Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vykstančioje švietimo inovacijų parodoje. Šie metai – ne išimtis. Lapkričio 24–25 d. parodoje „Mokykla 2017“ lankėsi net dvi mūsų grupės – viena mokinių, kita – mokytojų.
Penktadienį į parodą keliavo visuomet idėjų turintys mokinių tarybos atstovai, kiti naujienomis besidomintys mokiniai, progimnazijos direktorius, etikos ir ugdymo karjerai mokytoja ir psichologė. Be abejo, nuvykę į parodą, kiekvienas jų turėjo ką veikti. Vieni domėjosi naujausiomis technologijomis, kiti daug įdomybių atrado Atradimų laboratorijose, puikiai leido laiką išbandydami virtualios realybės akinius, interaktyvias grindis ir kt., treti bendravo su veiklą parodoje pristatančiais mokyklų, įvairių įmonių, centrų atstovais ir kaupė informaciją apie tai, ko mes dar neturime, kur dar nedalyvaujame. Mokytojų grupė, kuri parodoje dalyvavo šeštadienį, taip pat laiko neleido veltui. Kiekvienas jų pirmiausia domėjosi jam rūpima sritimi, o vėliau paganė akis ir po kitas erdves ir rado įdomių dalykų, kuriuos pritaikys ugdymo procese. Mokytojai aplankė Geros mokyklos ir Švietimo politikos erdves, kuriose sužinojo, kaip mokykloje nuosekliai plėtoti socialinį ir emocinį ugdymą, Mažojoje klasėje domėjosi elektroniniais vadovėliais, Idėjų klasėje dalyvavo užsiėmime „Mokymasis per judesį“, analizavo robotikos subtilybes, pabuvojo Didaktikos ir sprendimų klasėse, stebėjo „Mokslo šou“, mokinių koncertą ir kt.
Sugrįžus iš parodos, buvo organizuotas renginio aptarimas. Savo mintimis, idėjomis ir siūlymais dalijosi visi, kurie dalyvavo parodoje. Refleksijos progimnazijoje metu mokiniai sakė, jog jiems labai patiko paroda, ypač Atradimų laboratorijos. Dauguma mokinių pasakojo apie AHHA laboratorijoje patirtus įspūdžius, Gamtamokslinių tyrimų naujienas, kurias panaudos ir savo veikloje ir pasiūlys mokytojams pamokose. Patiko moksliniai tyrimai. Parodoje dalyvavę ir veiklas pristatę kitų mokyklų mokiniai paskatino mūsų progimnazistus ir patiems pamąstyti apie tokią veiklą. Pokalbis su mokiniais atskleidė, jog jie buvo žingeidūs, smalsūs ir nieko nepraleido pro akis, netgi užfiksavo Švietimo ir mokslo ministrės žodžius „mokykla be namų darbų“. Apie tai, ką mes galime pritaikyti savo progimnazijoje, ko mums dar reikia, mokiniai pirmiausia atsakė, jog mes beveik viską turime. Na, būtų gerai, – sakė jie, kad elektroninės pratybos būtų sudarytos visoms klasėms ir dalykams, kad dalyvautume Švietimo mainų paramos fondo programose ir projektuose. Dar reikėtų daugiau planšetinių kompiuterių ir jiems klaviatūrų, nes dirbant interaktyviose aplinkose būtų patogiau, visai smalsu būtų patyrinėt ir naujus robotukus, kurie padėtų mokytis programavimo, – kalbėjo mokiniai. Tokių idėjų kupini į refleksiją rinkosi ir mokytojai. Jie, savo ruožtu, dalijosi mintimis apie mokymo naujoves, demonstruotas alternatyvias ir tradicines ugdymo metodikas ir ugdymo priemones, pristatytus naujus ugdymo projektus. Kalbant apie mokyklų įrangą, daug pasiūlymų turėjo informacinių technologijų mokytoja. Ji sakė, jog reikėtų Robotikos kabineto, dar vieno VEX robotų komplekto, pasinaudoti puikia galimybe ir dalyvauti Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos siūlomose veiklose „Pats sau“. Taip pat mokytojai parsivežė idėjų, kaip galima estetiškai ir praktiškai pagražinti biologijos kabineto, mokytojų kambario erdves.
Taigi išvykos į didžiausią švietimo bendruomenei skirtą renginį „Paroda 2017“ nauda buvo visapusiška. Mokiniams tai buvo kūrybiškai organizuotas ugdymas netradicinėje aplinkoje ir socialinis, pilietinis, dorinis asmens brandinimas, mokytojams – atsakymų į esminius ugdymo klausimus ieškojimas ir atradimas, progimnazijos ir mokinių matymas platesniame kontekste. Na, o visada parodoje dalyvaujantis, kitus motyvuojantis ir visada apie asmenybės auginimą ir ugdymą ateities perspektyvoms galvojantis progimnazijos direktorius ir progimnazijos taryba priims sprendimą, kuris ugdymą(si) progimnazijoje padarys dar modernesnį, dar labiau auginantį.
Irena Stuglienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui