Archive for gegužės, 2017
Po atrankinio turnyro progimnazijoje, gegužės 25 d. mūsų mokinių komanda dalyvavo projekto „Jaunimo švietimas apie Jungtinių tautų darnaus vystymosi tikslus (DVT) iki 2030 m.: DVT 30 jaunimas“ finaliniame Protų kovų konkurse, kuris vyko Lietuvos vaikų ir jaunimo centre.
Finaliniame renginyje mūsų amžiaus vaikų etape buvo 7 komandos, bet pačiose protų kovose jų buvo daug daugiau. Progimnazijai atstovavo septyni mūsų komandos nariai. Visos protmūšyje dalyvavusios mokyklų komandos buvo labai stiprios, tačiau gerai sekėsi ir mums, nes atsakingai ruošėmės, o kovojome susikaupę ir vieningi. Komandoms reikėjo įveikti 3 etapus po 10 klausimų, susijusių su Darnaus vystymosi tikslais, kuriuos planuojama įgyvendinti iki 2030 m.
Protų kovos – tai ne tik naujos žinios, bet ir puiki patirtis kiekvienam iš mūsų. Labai džiaugiamės, kad dalyvaudami projekte prisidėjome prie globaliojo švietimo ir vystomojo bendradarbiavimo, kad labiau įsigilinome į savo, kaip pasaulio piliečio, vaidmens suvokimą.
Mantas Palažija, Silvija Sinytė, Sandra Ždanaitė, 6C klasė
Gegužės 19 dieną progimnazijos 6–7 klasių komanda vyko į Kauno Žaliakalnio progimnaziją, kur buvo organizuojamos Lietuvos VEX robotų varžybos. Renginyje dalyvavo ir Kauno, Šiaulių, Rokiškio rajono, Jonavos, Ukmergės, Klaipėdos mokyklų mokiniai.
Kadangi varžybų tikslas — skatinti mokinius domėtis intelektualiomis valdymo sistemomis, robotų konstravimu, tobulinti programavimo įgūdžius – tai mokiniai varžėsi robotų valdymo rungtyje bei programavime. Robotų valdymo rungtyje mūsų progimnazijai atstovavo šeštokai Dominykas Avinas ir Dovydas Čepas. Valdydami robotus jie turėjo pervežti ir sudėti žaidimo figūras į tam tikrą vietą. Šioje užduotyje galima buvo surinkti 1, 3 arba 5 taškus. Mūsų komanda dalyvavo net 8 rungtyse ir galutinėje įskaitoje užėmė garbingą 5 vietą iš 11 žaidusių komandų.
Po komandinių varžybų prasidėjo individualios programavimo varžybos, kurių pagrindinė užduotis – kuo greičiau įveikti trasą/labirintą, sudarytą iš posūkių ir kliūčių. Programavimo varžybose dalyvavo keturių mokyklų atstovai, o mūsų progimnazijos mokinys Vidas Garbulis įveikė trasą greičiausiai ir užėmė pirmąją vietą.
Džiaugiuosi, kad mūsų mokiniai turi galimybę naudoti inovatyvias šiuolaikines technologijas. Tai labai svarbu norint kurti ir tobulėti! Mokinių vardu dėkoju progimnazijos direktoriui bei renginio organizatoriams už suteiktas galimybes mokiniams dalyvauti tokiame įkvepiančiame ir naudingame renginyje. O visus 5-8 klasių mokinius, besidominčius naujausiomis technologijomis, kviečiu įsijungti į jaunųjų programuotojų gretas.
Aleksandr Podnebesnov, technologijų mokytojas, „Robotikos“ būrelio vadovas
Š. m. 16 d. 7R kl. mokiniai lankėsi Aukštaitijos nacionaliniame parke ir Ignalinos Sporto bei Pramogų centre.
Ypatingai likome sužavėti Ladakalniu. Prieš išvyką, klasės valandėlės metu, auklėtoja Ala Manačina papasakojo apie Ladakalnio išskirtines savybes, vykdomą aktyvią kultūrinę veiklą, tačiau ten pabuvus, išgyvenome išties išskirtinius jausmus.
Ladakalnis yra Ignalinos rajone tarp Ūkojo ir Linkmeno ežerų. Tai 175 m. aukščio kalnas, geomorfologinis gamtos paminklas. Nuo kalno matosi net 6 ežerai: Ūkojas, Linkmenas, Pakasas, Asėkas, Alksnaitis ir Alksnas. Sužinojome, jog yra paprotys į kalno viršūnę užnešti akmenukų ir palikti prie viršūnėje augančio ąžuolo. Tad kiekvienas iš mūsų paėmę po akmenuką kalno papėdėje, sugalvojome norus ir palikome juos šalia ąžuolo, išdidžiai augančio Ladakalnio viršūnėje, su viltimi, kad mūsų svajonės išsipildys.
O sporto ir pramogų centre, Ignalinoje, buvome supažindinti su trenerio ir gelbėtojo darbu. Buvo labai įdomu ir naudinga, ypač artėjant maudymosi sezonui.Esame dėkingi visiems ekskursijos organizatoriams už įdomiai ir linksmai praleistą laiką.
Kanstantinas Piatrashka, 7R klasė
Prieš porą savaičių mūsų progimnazijos mokiniai dalyvavo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro organizuotame edukaciniame projekte „Motiejaus Valančiaus žingsnių aidas Vilniaus krašte“ skaitymuose. Progimnazija turėjo nusiųsti trumpą vaizdo medžiagą – ištrauką iš bet kurios M. Valančiaus parašytos knygos. Po kelių savaičių gavome kvietimą gegužės 12 d. dalyvauti šio projekto baigiamajame renginyje ir apsilankyti Dieveniškių kaime, Technologijų ir verslo mokykloje, kur bus įteikti apdovanojimai. Taigi tądien aštuoni progimnazijos mokiniai (6C ir 5A) kartu su lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Aušra Kurpiene išvažiavo į Šalčininkų rajoną, Dieveniškes.
Atvažiavę papietavome, pasižiūrėjome iš įvairių Lietuvos vietų atsiųstą filmuotą medžiagą apie M. Valančių, pasiklausėme Dieveniškių mokyklos mokinių skaitomų ištraukų iš vyskupo ir rašytojo kūrybos, gėrėjomės aktoriaus Giedriaus Arbačiausko atliekamomis dainomis, pasižiūrėjome Jašiūnų mokyklos kompoziciją, prie Dieveniškių Švč. Mergelės Marijos bažnyčios šventoriuje esančios M. Valančiaus skulptūros padėjome gėlių, bendravome su klebonu, o, sugrįžę į Dieveniškių technologijų ir verslo mokyklą, buvome apdovanoti knygomis, padėkomis ir gavome molinį medalioną – „Palangos Juzės riterio vardą“. Po renginio su mumis maloniai bendravo aktorius Giedrius Arbačiauskas, patarė, kaip geriau sukurti reportažus, kaip filmuoti, kaip skaityti poezijos kūrinius, į ką atkreipti dėmesį. Aktorius pats paskaitė skirtingo žanro kūrinių.
Prieš grįždami namo, užsukome į nuostabaus grožio Norviliškių pilį, kuri pastatyta XVI a. Vietinis gyventojas mums maloniai papasakojo pilies istoriją. Taigi namo grįžome vėlai vakare, kupini kelionės įspūdžių. Labai dėkojame progimnazijos direktoriui už suteiktą galimybę nuvykti į Dieveniškes, pavaduotojoms ugdymui Vijolei Montrimienei ir Irenai Stuglienei, mokytojoms Aušrai Kurpienei ir Vitai Petkevičienei už galimybę dalyvauti šiame projekte.
Linas Dervinis, 6c kl.
2017 m. balandžio 27 d. mes, 7c klasės mokiniai, vykome į Adutiškio pasienio užkardą. Kelionė mums neprailgo, nes visi džiūgavome sulaukę tokios įdomios išvykos, net ir prastas oras mūsų džiaugsmo netemdė. Užkardoje mus pasitiko Gabrielės tėvai Gintautas ir Vilma Misiūnai bei užkardos vado pavaduotojas Ivanas Ščiuko.
Paskaitą apie pasieniečių darbą skaitė sargybos skyriaus vyriausioji specialistė Alma Sivojienė. Jos pasakojimo mes klausėmės labai susidomėję. Po paskaitos pasiskirstėme į dvi grupes. Vieni ėjo į ginklinę ir apžiūrinėjo ginklus, o kiti – į sargybos bokštą, iš kurio atsivėrė vaizdas į Lietuvos ir Baltarusijos pasienį. Po to mums aprodė areštinę, kurioje laikomi pažeidėjai, ir apklausų kamerą. Vėliau buvome pavėžinti keturračiu. Šios išvykos dalies labai laukėme ir tikrai nenusivylėme, nes tai buvo kvapą gniaužianti atrakcija. Vėliau važiavome į pasienio kontrolės postą, kuriame apie pasienio kontrolę papasakojo sargybos skyriaus vyresnysis pasienietis Aleksandr Milko. Ten mums netgi teko gyvai stebėti įvažiuojančių ir išvažiuojančių automobilių patikrą.
Ši kelionė buvo smagi ir informatyvi. Rekomenduojame būtinai apsilankyti Adutiškio pasienio užkardoje.
Agnė Semenaitė 7c kl.
Gegužės 9-ąją visose Europos Sąjungos valstybėse narėse yra minima Europos diena. Taip pažymima Prancūzijos užsienio reikalų ministro Roberto Šumano ir jo pasekėjų 1950 m. paskelbta deklaracija, suteikusi Europai postūmį vienytis. Siūlymas suvienyti Europą siekiant taikos žemyne paskatino įsteigti Europos bendrijas, kurios vėliau tapo Europos Sąjunga.
Europos dienos šventiniai renginiai ir minėjimai priartina Europą prie piliečių, o Sąjungos tautas – vieną prie kitos. Per visą Lietuvą nuvilniję šiai dienai skirti renginiai neaplenkė ir mūsų progimnazijos. Mes prisijungėme prie kitų europietišką dvasią ir vertybes puoselėjančių ugdymo įstaigų bei organizacijų ir gegužės 9 d. organizavome 5–8 klasių protų kovų konkursą.
Renginį organizavo ugdymo karjerai mokytoja Liudmila Semaško, jai talkino ugdymo karjeros grupės nariai, kiti mokytojai, mokiniai. Kadangi progimnazija dalyvauja projekte „Jaunimo švietimas apie Jungtinių tautų darnaus vystymosi tikslus (DVT) iki 2030 m.: DVT 30 jaunimas“, tai mokiniams patinkančių protų kovų tądien tema buvo Darnaus vystymosi tikslai arba, kitaip sakant, siekiai, susiję su ateities tarptautine plėtra. Taigi minėdami Europos dieną kalbėjome apie Lietuvos ir kitų pasaulio tautų įsipareigojimus įgyvendinti darnaus vystymosi tikslus, apie tai, kuo mes patys galime prisidėti juos įgyvendinant.
Protų kovų metu visoms 13 komandų teko rimtai susikaupti ir pasukti galvas stengiantis įveikti visus 3 turų klausimus, kurie buvo nepaprastai įvairūs. Mokiniai turėjo išmanyti Darnaus vystymosi tikslus, paaiškinti, kokius jie numato veiksmus, būti susipažinę su tikslų logotipais, išmanyti, kaip pagerinti partnerystę darniam vystymuisi ir kt. Džiugu, kad visos komandos buvo lygiavertės, o kovos vyko, galima sakyti, taškas į tašką, kad mokiniai, analizuodami atsakymus, diskutavo, reiškė savo mintis, pastebėjimus. Susumavus rezultatus paaiškėjo, kad pirmoji vieta atiteko 8C klasės komandai „Delta“ , 2-ąją vietą laimėjo 6C klasės komanda „VVV“, 3-ąją vietą iškovojo 8A komanda „Akai”.
Protų kovas laimėjusi komanda dabar jau turi galimybę dalyvauti Protų kovų finaliniame žaidime, kuris vyks 2017 m. gegužės 25 d., Globalaus jaunimo festivalio metu, Lietuvos vaikų ir jaunimo centre.
Pasibaigus renginiui, mokiniai džiaugėsi, kad buvo organizuotos Protų kovos, nes intelektualus žaidimas ne tik patikrino turimas žinias, bet ir suteikė naujų, o svarbiausia – dar sykį priminė, jog mes visi – Europos ir Pasaulio dalis. Esame skirtingi, tačiau mus visus vienija demokratijos ir laisvės vertybės.
Irena Stuglienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Jaunieji muziejininkai, tęsdami projektinį darbą ,,Lietuvos pinigai“, vedė pamokų ciklą ,,Apie pinigus: praeitis“. Pamokų tikslas buvo išsiaiškinti, kas yra pinigai, supažindinti su Lietuvos pinigų istorija.
Pirmoje pamokos dalyje pasakota apie pinigų atsiradimą pasaulyje, apie tai, kaip senų senovėje nebuvo pinigų ir vyko natūriniai mainai, kad prekiaujant vietoj pinigų buvo naudojami įvairūs daiktai, prekės, pavyzdžiui, druska, kriauklės, galvijai. Antroje pamokos dalyje jaunieji muziejininkai papasakojo apie pinigų atsiradimą Lietuvoje.
Mokiniai sužinojo, kad pirmasis lietuviškas monetas kaldinti pradėjo kunigaikštis Algirdas XIV amžiuje, kad Mindaugo valdymo laikotarpiu buvo naudojami lietuviški „ilgieji“ ir kokie pinigai cirkuliavo nuo Lietuvos valstybės atkūrimo. Be abejo, muziejininkai papasakojo ir visą lito įvedimo istoriją. Mokiniai pamokų metu gavo ir namų darbą. Jie turėjo naudodamiesi internetu surasti ir parašyti, kuo nusipelnė Lietuvai lituose įamžinti žmonės. Pamokos pabaigoje mokiniai pasitikrino, ką sužinojo. Jaunieji mokytojai negailėjo pagyrimų už teisingus atsakymus ir aktyvų dalyvavimą pamokoje. Ačiū jiems už įdomią pamoką.
Justina Godlevskytė, 8B klasė