Archive for balandžio 17th, 2019
Kelyje profesijos link
Profesijos pasirinkimas – vienas iš svarbiausių žmogaus pasirinkimų. Tai darbas, kuriam reikia skirti labai daug savo laiko ir jėgų. Mūsų progimnazijoje didelis dėmesys skiriamas ugdymui karjerai, kuomet mokiniai įgyja ne tik žinių ir įgūdžių, bet ir suvokimą, kad kiekvienas esame atsakingi už savo gyvenimą. Džiugina tai, kad į šiandienos mokyklą atvyksta įvairūs lektoriai, savo srities žinovai, kurių patirtis ir patarimai sustiprina mokinių motyvaciją jau mokykloje siekti savo tikslo.
Balandžio 10 d. progimnazijoje mokymus mokiniams ir mokytojams vedė žurnalo „Reitingai“ vyriausiasis redaktorius Gintaras Sarafinas. Po dvi akademines valandas tema „Kokios kompetencijos reikalingos norint sėkmingai pasirinkti karjerą“ buvo skirta 7–8 klasių mokiniams ir dvi akademines valandas tema „Mokytojų vaidmuo mokiniams renkantis profesiją“ lektorius bendravo su mokytojais. Pasak G. Srafino, tik 5-15 proc. jaunuolių profesiją pasirenka brandžiai ir atsakingai. Tam įtakos turi nežinojimas iš ko galima rinktis, susiformavę klaidingi ir ydingi vaizdiniai apie profesijas, dauguma patiki aukštųjų mokyklų pateikta informacija, kuri dažnai tėra reklama, pasikliauja draugų ar pažįstamų rekomendacijomis, tėvų patarimais. Mokiniai turėtų daugiau laiko skirti paieškoms, atkreipti dėmesį, kiek norimą specialybę mokosi, kiek yra laisvų darbo vietų, nepatingėti ir užsukti į pasirinktas mokyklas, pavartyti internetinių svetainių puslapius. Yra nemažai objektyvių informacijos šaltinių, kurie galėtų pagelbėti jaunam žmogui renkantis profesiją. Pranešėjas kvietė mokinius vieną valandą per savaitę skirti savarankiškam ugdymui karjerai – nuvažiuoti į universitetą, kolegiją, profesinę mokyklą, pašešėliauti. Ypač G. Sarafinas mokinius ragino savanoriauti, o vasarą ir padirbėti. Pasak jo, be pastangų nieko nepasieksi. O juk ar žmogus realizuos savo svajones, priklauso nuo darbštumo.
Kalbėdamas su mokytojais lektorius sakė, jog jei norime, kad ugdymas karjerai būtų profesionalus ir rezultatyvus, į jį reikia įtraukti ne tik mokinius, bet ir tėvus. Juos taip pat reikia šviesti. Tačiau, anot G. Sarafino, čia jau reikia pačių tėvų noro. O kai noro yra, viskas tampa įmanoma: tėvai su savo vaikais gali atvažiuoti ir į aukštąsias mokyklas, ir į profesines mokyklas, ir į studijų parodas, gali padėti vaikams per atostogas įsidarbinti. Po tokių patirčių ir tėvai žinos, ką patarti, ir vaikai profesiją rinksis brandžiau.
Susitikimas su gerbiamu G. Sarafinu buvo labai įdomus ir naudingas. Jo suteikta informacija ir patarimai bus labai didelis paskatinimas mokiniams mokytis ir mąstyti apie ateitį.
Irena Stuglienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui