Archive for rugsėjo 12th, 2019
Įgyvendintas sveikatos ugdymo projektas
„Vaikų ir paauglių įtraukimas į sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą“
Sveikatos ugdymas Švenčionių progimnazijoje – kryptinga ir sąmoninga veikla, kuria siekiama įtvirtinti teigiamą nuostatą į sveikatą ir ją stiprinančius veiksnius, formuoti sveikos gyvensenos įpročius, gilinti žinias apie sveikatos saugojimo ir stiprinimo būdus. Mums svarbu visa, kas susiję su įdomia veikla ir padeda ugdytis sveikatai naudingus gebėjimus, įpročius bei nuostatas, atsakomybę už savo ir kitų sveikatą. Su mokiniais bei jų tėvais mokykloje diskutuojama apie vertybių sistemą, reguliarų ir tvarkingą miego režimą, streso apribojimą, pilnavertę mitybą, (ne)pakankamą buvimą ore ir fizinį krūvį, pomėgius, mokomasi pažinti greta žmogaus gyvenančių organizmų tarpusavio ryšius, patirti pažinimo džiaugsmą, suvokti gamtos vientisumą, harmoniją bei įvairovę. Suprantama, kad sveikatos ugdymas veiksmingesnis, kai į veiklas įsitraukia kuo daugiau mokinių, mokytojų ar netgi visa mokyklos bendruomenė. Todėl direktoriaus Jurij Semaško bei sveikatos ugdymo darbo grupės dėka progimnazijoje taikomi įvairūs mokymo metodai ir formos, dalyvaujama nacionaliniuose projektuose.
Tik pradėjus įsibėgėti naujiems mokslo metams, t. y. rugsėjo 3–6 d., progimnazijoje jau vyko daug žinių ir praktinių įgūdžių suteikęs Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos inicijuotas projektas „Vaikų ir paauglių įtraukimas į sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą“. Šio projekto tikslas ir buvo padėti išmokti suvaldyti neigiamas emocijas, susidoroti su stresu, šalinti fizinę įtampą ir fizinį nuovargį, atverti ir įtvirtinti žmogiškąsias vertybes savyje ir supančioje aplinkoje, paskatinti vaikus rinktis sveiką gyvenimo būdą. Projekto vykdytojas – Baltijos „Gyvenimo meno“ labdaros ir paramos fondas – į užsiėmimus pakvietė šeštų klasių 28 mokinius. Visą savaitę trukusias veiklas sudarė 3 moduliai: „Sveikas kūnas“, „Sveikas protas“ ir „Sveikas gyvenimo būdas“. Įdomius ir, pasak mokinių, labai naudingus užsiėmimus vedė Baltijos „Gyvenimo meno“ labdaros ir paramos fondo atstovė Jūratė Ramanauskaitė. Visa informacija buvo pateikta žaismingai ir dinamiškai. Lektorė mokė fizinių kūno stiprinimo, kvėpavimo ir atsipalaidavimo pratimų, kalbėjo apie procesus, padedančius išmokti sąmoningo valgymo, aiškino, kaip pagerinti gebėjimą susitelkti, sugrąžinti emocinę pusiausvyrą erzinančiose situacijose, stiprino pasitikėjimo, lyderiavimo, darbo komandoje įgūdžius. Kadangi progimnazijoje yra lauko klasė, parkas, daug erdvės šalia mokyklos, tai užsiėmimai vyko ir lauke. Praktinių patarimų Jūratė Ramanauskaitė davė ir mokytojams.
Dalyvaudami įvairiuose projektuose ir programose siekiame padėti kiekvienam vaikui išsiugdyti svarbiausius, įsisąmonintomis žiniomis ir įgūdžiais bei vertybinėmis nuostatomis grįstus gebėjimus, padėsiančius jam ateityje susirasti vietą nuolat besikeičiančiame pasaulyje, sėkmingai jame veikti, gerai jaustis ir būti laimingam.
Lilija Rutkovskaja, biologijos mokytoja