Mokymo(si) aplinka – tai visos edukacinę vertę turinčios žmogaus gyvenimo ir veiklos erdvės, įgalinančios asmeninį individo tobulėjimą, pasiekiamą per mokymo(si) pastangas. Mokymo(si) aplinka apima ir fizinius (pastatai, kabinetai, technologijos ir kt.), ir socialinius (besimokančiųjų santykiai, nuotaika, motyvacija ir kt.) aspektus.
Fizinė aplinka
Jauki ir estetiška fizinė mokymo(si) erdvė yra vienas svarbiausių veiksnių, siekiant užtikrinti sėkmingą progimnazijos veiklą, sudarant sąlygas mokinių mokymuisi, žinių kūrimui ir dalijimuisi jomis.
Džiugu, kad progimnazijos bendruomenė, kuri ne vienerius metus buvo vedama šio tikslo link, progimnazijos direktoriaus, mero ir kitų svarbių asmenų dėka dabar jau džiaugiasi puikia aplinka, nes 2017 m. rugsėjį buvo baigti didieji renovacijos darbai. Dabar progimnazijoje gražu, jauku, šilta ir saugu. Ne vienerius metus vykę renovacijos darbai pakeitė progimnazijos pastatą, galima sakyti, neatpažįstamai: neliko kelis dešimtmečius mokyklos fasadą „puošusio“ plytų mūro, pakeisti pastato langai, stogas, durys, apšiltintos ir išdažytos lauko sienos, rekonstruotos energetinės sistemos, sanitariniai mazgai. Dabar net per didžiausius šalčius mokykloje šilta ir gera. Visose patalpose pakeista grindų danga, įrengtos pakabinamos lubos, šviesiomis spalvomis išdažytos sienos, įdėtos naujos durys, atnaujinti sanitariniai mazgai. Progimnazijoje renovuota ir visiškai įrengti 25 kabinetai, administracijos, pagalbos mokiniui specialistų patalpos, biblioteka, skaitykla, muziejus, knygų saugykla, archyvas, naujose patalpose įsikūrusi ir visiškai nauja įranga ir baldais aprūpinta šviesi ir jauki valgykla bei technologijų kabinetas, puiki, koncertinę salę primenanti aktų salė, šviesios ir patogios rūbinės. Taip pat šviesūs ir erdvūs tapo koridoriai, kurie yra ne tik maloni vieta pailsėti, pabendrauti pertraukų metu, bet ir tam tikra edukacinė erdvė, nes trečio aukšto koridoriaus sienas papuošė didžiuliai Lietuvos kunigaikščių portretai, antro – modernių technologijų paveikslai, o pirmo – gimtojo krašto gamtos peizažai.
- Įrengti dalykų kabinetai:
- 1 informacinių technologijų kabinetas
- 5 lietuvių kalbos ir literatūros kabinetai
- 2 matematikos kabinetai
- 1 rusų kalbos kabinetas
- 2 anglų kalbos kabinetai
- 2 technologijų kabinetai
- 2 biologijos/chemijos, gamtos mokslų kabinetai
- 1 geografijos kabinetas
- 1 istorijos kabinetas
- 1 ugdymo karjerai, etikos kabinetas
- 1 muzikos kabinetas
- 1 dailės kabinetas
- 1 choreografijos kabinetas
- 1 kūno kultūros mokytojo kabinetas
- Virtuali klasė
- Edukacinė laboratorija
- Kalbų laboratorija
Visi kabinetai aprūpinti naujais mokykliniais baldais, kompiuteriais, šviesolaidine internetine prieiga, įrengti projektoriai. Choreografijos kabinete, kuriame stovi 40 naujų minkštų kėdžių, vyksta įvairūs susitikimai, seminarai, susirinkimai.
- Įrengti administracijos, pagalbos mokiniui specialistų kabinetai:
- 1 spec. pedagogo ir logopedo kabinetas
- 1 socialinio pedagogo kabinetas
- 1 sveikatos kabinetas
- 1 psichologo kabinetas
- 1 mokytojų kabinetas
- 2 direktoriaus pavaduotojų kabinetai
- 1 direktoriaus kabinetas
- 1 raštinės kabinetas
Visuose kabinetuose kompiuterizuotos darbo vietos, patogūs ir funkcionalūs baldai.
- Bibliotekoje ir skaitykloje galima naudotis ne tik internetu, bet ir įvairiomis mokomosiomis programomis, multimedija, kompiuterizuotos 4 darbo vietos mokiniams.
- Progimnazija pakankamai aprūpinta vadovėliais.
- Sporto salė aprūpinta sportiniu inventoriumi.
- Aktų salėje yra kompiuteris, projektorius, garso aparatūra, karaoke įranga.
Progimnazijoje į ugdymo turinį yra integruota technologijomis grindžiama veikla. Kadangi mokymasis technologiškai turtingoje aplinkoje skatina domėtis mokomuoju dalyku, noriai lankyti pamokas, bendradarbiauti su mokytojais, dalyvauti ugdymo veiklose ir pan., progimnazijos mokymo(si) aplinka teikia galimybę naudotis įvairiomis informacinėmis komunikacinėmis technologijomis. Veikia edukacinės aplinkos, leidžiančios veiksmingai taikyti šiuolaikines mokymo ir informacinių technologijų priemones, mokymo metodus, tenkinti mokinių poreikius.
- Progimnazijoje įsigyta ir naudojama moderni įranga ir priemonės:
- Interaktyvus ekranas
- „Robotel“ kalbų laboratorija
- Virtualių darbo vietų įrenginiai (kompiuteris-serveris, monitoriai ir kt.)
- Belaidė audio sistema: kolonėlė, belaidis mikrofonas, belaidis mėtomas mikrofonas
- Lazerinės staklės
- VEX IQ Super Kit robotai, arena
- 3D projektorius,
- 3D spausdintuvas,
- Skaitmeninis 3D vaizdo mokymosi turinys
- VEB vaizdo kamera
- Interaktyvios lentos (SMART, Promethean)
- Planšetiniai kompiuteriai
- Planšečių pakrovimo/saugojimo spintelė
- ,,Aktyvios klasės“ įranga (interaktyvios lentos, aktyvaus atsako sistema-pulteliai)
- Daugiafunkcinės mini medžio apdirbimo staklės
- Vaizdo stebėjimo sistema
- Elektroninis skambutis
Kiekvienais metais atnaujinama mokytojų didaktinė medžiaga, užsakomi vadovėliai, turtinama kompiuterinė įranga, Edukacinė laboratorija, audio ir video technika.
Socialinė aplinka
Ugdydami naujos kartos atstovą – kūrybišką, kritiškai mąstantį, gebantį bendrauti ir bendradarbiauti – kuriame atvirą, besimokančią ir besidalinančią žiniomis bei patirtimi bendruomenę. Netradicinės veiklos (Progimnazijos bendruomenės, Karjeros dienos, šešėliavimas tėvelių darbovietėse, edukaciniai užsiėmimai, projektinė veikla ir kt.), neformaliojo švietimo užsiėmimai (robotika, 3D modeliavimas, jaunojo muziejininko veikla, fotografavimas ir kt.), įvairi kita veikla sudaro tinkamą aplinką vaikų gebėjimams, savarankiškumui ugdyti(s), inovatyvioms iniciatyvoms skatinti, mokinio talentams at(si)skleisti.
Progimnazijoje visi bendruomenės nariai ir jų vaidmenys yra svarbūs, tačiau mokytojas yra viena iš svarbiausių ašių, aplink kurią sukasi visas ugdymo procesas. Tam, kad būtų sudarytos sąlygos tobulėti, augti bei visapusiškai save realizuoti, rūpinamasi mokytojų kvalifikacijos ir kompetencijų tobulinimu: organizuojami seminarai, taikomas kolegialaus grįžtamojo ryšio metodas, vyksta edukacinė, pažintinė veikla. Džiugu, kad auga mokytojų kompetencija informacinių ir komunikacinių technologijų srityje. Daugiau mokytojų įgijo išmaniosios interaktyvios lentos valdymo įgūdžių, išmoko sudaryti interaktyvias užduotis pagal mokinių mokymosi lygius, įvaldė debesų kompiuteriją.
Išgirdus žodį „mokykla“ dar daugeliui prieš akis iškyla gerai pažįstamas vaizdas: juoda lenta, prie jos stovintis mokytojas ir balta kreida užrašytos užduotys. Tačiau pamokos progimnazijoje dabar kitokios – klasėje įrengta šiuolaikinė mokymosi aplinka, kurioje veikia belaidis internetas, o efektyviai ir įdomiai mokytis padeda išmanieji įrankiai: interaktyvi lenta, planšetiniai ir mokytojo kompiuteriai, speciali programinė įranga, elektroninės pratybos, elektroninis dienynas, virtualios sistemos, interaktyvus ugdymo turinys ir kt. Visa tai leidžia diferencijuoti ir individualizuoti ugdymą, stiprinti mokymosi motyvaciją. Progimnazijos bendruomenė savo veikloje vadovaudamasi filosofija: neužtenka žinoti, reikia panaudoti žinias; neužtenka egzistuoti, reikia būti; neužtenka norėti, reikia veikti, turi daugybę idėjų, kurios, be abejo, bus įgyvendintos.