Visos permainos sukelia vienokių ar kitokių nepatogumų. O ką kalbėti apie 10 – 11 metų vaikus, kai visiškai pasikeičia jų aplinka, perėjus iš vienos mokyklos į kitą, kai įpratę prie vienų dalykų, jie turi persiorientuoti prie kitų.
Kai į penktą klasę ateidavo tik buvę mūsų mokyklos ketvirtokai, jiems daug kas būdavo žinoma. Be abejo, adaptaciniu laikotarpiu ir jiems ne viskas sekdavosi, neįprasta būdavo gauti pažymius, dirbti su skirtingais mokytojais ir t.t. Tačiau kai atėjo ir kitų mokyklų ,,paauginti“ mokiniai, mes ėmėme galvoti, ką padaryti, kad kuo greičiau ir lengviau jie priprastų prie naujos aplinkos, tvarkos, naujų mokytojų ir draugų, kitaip sakant, kad adaptacinis laikotarpis būtų kuo trumpesnis ir lengvesnis. Tada ir gimė projektas ,,Penktokų adaptacija“.
Dabar jau trečius metus mes vykdome šį projektą ir džiaugiamės jo rezultatais. Smagu, kad įgyvendindami projekto tikslus ir uždavinius dirbame susitelkę ir vieningai. Suprantama, kad, ko gero, didžiausias krūvis tenka klasės auklėtojui, tačiau labai dideli pagalbininkai yra pagalbos mokiniui specialistai, mokyklos administracija ir mokinių tėvai. Projekto ,,Penktokų adaptacija“ dalyvių veiklos įvairios: mokinių stebėsena, individualūs ir grupiniai pokalbiai, anketavimas, susirinkimai, atviros pamokos, konsultacijos ir kt. Viena iš veiklų – 5-ų klasių mokinių tėvų metodinė konferencija ,,Mano vaikas penktokas“. Kasmet spalio – lapkričio mėnesiais į mokyklą pasikviečiame mokinių tėvelius ir drauge apsvarstome mums rūpimus klausimus – mūsų vaikų, penktokų, pasiekimus, emocinę būseną, šeimos ir mokyklos bendradarbiavimo formas.
Šiais metais metodinė konferencija vyko lapkričio 18 d. Į mokyklos aktų salę susirinko mokinių tėveliai, 5 – ų klasių auklėtojai, mokytojai dalykininkai. Po mokyklos direktoriaus žodžių apie labai svarbų mokyklos ir šeimos bendradarbiavimą siekiant vieno bendro tikslo – mokinių pasiekimų, ir projekto ,,Penktokų adaptacija“ trumpo pristatymo, buvo skaitomi (kaip vėliau sakė patys tėveliai) įdomūs ir naudingi pranešimai: ,,Tėvų į(si)traukimas į mokinių ugdymą“, ,,Penktų klasių mokinių adaptacijos tyrimų rezultatai“, ,,Lietuvių kalbos dėstymas 5-ose klasėse“ ir ,,Kai namuose penktokas“.
Pranešėja I.Stuglienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, kalbėdama tema ,,Tėvų į(si)traukimas į mokinių ugdymą“, akcentavo glaudaus, partneryste pagrįsto šeimos ir mokyklos bendradarbiavimo svarbą, naudą mokiniams, tėvams ir mokytojams, aptarė mokykloje vykdomą bendradarbiavimo su tėvais politiką, informavo apie penktokų neformaliojo švietimo ir visas kitas nepamokines veiklas. Vėliau kalbėjusi mokyklos psichologė S.Kostina išanalizavo tyrimo apie penktokų adaptaciją rezultatus, pakomentavo, nuoširdžiai patarė, į ką atkreipti dėmesį sudėtingu adaptacijos laikotarpiu. Lietuvių kalbos mokytoja V.Petkevičienė tėveliams paaiškino, ko mokomasi per lietuvių kalbos ir literatūros pamokas, išskyrė sritis, kurios mokiniams sekasi, taip pat įvardijo tuos dalykus, tas vietas, kur daugiausia spragų. Be abejo, mokytoja patarė tėveliams, kuo jie gali padėti savo vaikams, kokios pačios patogiausios priemonės toms spragoms šalinti. Savo patirtimi turint namuose penktoką pasidalino Vido mama V.Garbulienė. Ji sakė, kad perėjus vaikui į penktą klasę, nerimo buvo. Tačiau pasitikint vaiku, jam padedant, nuolat besidomint jo pasiekimais mokykloje, emocine būsena, bendraujant su mokytojais, adaptacijos laikotarpis, galima sakyti, praėjo nepastebimai.
Konferencijos pabaigoje, po apibendrinamosios direktoriaus J.Semaško kalbos ir linkėjimo bendrauti ir bendradarbiauti, mokinių tėveliai susitiko su klasių auklėtojais.
Irena Stuglienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui