Perėjimo iš ketvirtos klasės į penktą laikotarpiu mokiniai išgyvena įvairius sunkumus, kuriuos sukelia naujas mokymo turinys, padidėjusi jo apimtis, lygis, nauji mokymo metodai, kontrolė bei atsiskaitymo formos ir, žinoma, skirtingi pedagogų reikalavimai. Adaptacijos procesas yra sudėtingas augančiam ir bręstančiam vaikui. Siekdami sudaryti sąlygas, užtikrinančias sėkmingą penktokų adaptaciją progimnazijoje, organizuojame ir vykdome projektą „Penktokų adaptacija“.
Viso projekto metu vykdome veiklas, kurios atskleidžia penktokų adaptacijos ypatumus, sėkmes ir nesėkmes, padeda išsiaiškinti vyraujančius mokinių tarpusavio santykius, santykius su mokytojais. Aptariame problemas, kylančias adaptacijos laikotarpiu, ir jas sprendžiame organizuodami mokiniams patrauklias veiklas, taikydami įvairius šiuolaikinės pamokos darbo metodus. Siekdami išsiaiškinti adaptacijos sėkmes ir nesėkmes, atliekame tyrimą „Penktokų adaptacija progimnazijoje“.
Vienas iš projekto uždavinių – siekti prasmingo dialogo su tėvais, kurti progimnazijoje klimatą, pagrįstą tarpusavio parama. Įgyvendinant šį uždavinį visą savaitę penktų klasių mokinių tėveliams buvo organizuojamos atviros pamokos, o lapkričio 19 d. organizavome konferenciją „Mano vaikas penktokas“.
Nuotaikingu pasirodymu susirinkusius tėvelius, mokytojus, klasių auklėtojus pasveikino progimnazijos meno kolektyvas „Šaltinėlis“. Konferenciją pradėjo direktorius J.Semaško. Jis priminė, kuo projektas „Penktokų adaptacija“ yra svarbus kiekvienam iš mūsų – pirmiausia, žinoma, vaikui, taip pat ir mokytojui bei tėveliams. Pranešimuose buvo kalbėta apie progimnazijos bendruomenės narių bendradarbiavimo patirtį ir principus remiantis šių mokslo metų veiklomis, pristatyti ir išanalizuoti tyrimo „Penktokų adaptacija progimnazijoje“ rezultatai, pasidalinta asmenine tėvelių patirtimi auginant penktoką.
Konferencijai pasibaigus tėveliai bendravo su klasių auklėtojais.