Skatinami mokytojų Liudmilos Semaško ir Irenos Čebruk daugiau domėtis Lietuvos istorija, kultūra, jau pernai padedami muziejininkų būrelio vadovių pradėjome ruošti ir vesti edukacines pamokėles mūsų progimnazijos mokiniams. Mūsų pasirinktos temos pagilino mokinių žinias apie Lietuvos praeitį bei ugdė mokinių pilietiškumą, meilę Lietuvai ir, žinoma, mūsų, jaunųjų muziejininkų, pasitikėjimą savimi.
Šiemet mes nusprendėme visiems, besidomintiems mūsų krašto papročiais ir tradicijomis, pravesti adventines popietes. Norėjome, kad jos būtų informatyvios ir įdomios, todėl pirmiausia ieškojome informacijos bibliotekoje, internete. Paskui, per būrelio užsiėmimą, pasidalijome rasta informacija, idėjomis, atrinkome įdomiausią medžiagą ir paruošėme edukacinių užsiėmimų programą.
Besiruošdami popietėms, ant stalo muziejuje padėjome vainiką su keturiomis žvakėmis, o per popietes papasakojome, iš kur atsirado tradicija pinti Advento vainikus. Mokiniams buvo įdomu sužinoti tai, jog apskritimas yra labai senas simbolis, reiškiantis tobulumą ir amžinybę. Į Advento vainiką įdėtos keturios žvakės simbolizuoja keturis Advento sekmadienius. Popietėje mokiniai sužinojo daug šio laikotarpio papročių ir tradicijų: kokių stebuklų nutinka Kūčių naktį, kokių darbų nevalia dirbti Advento metu ir kt. Nors per Adventą vyravo rimtis ir susikaupimas, jaunimas rinkdavosi vakarais į kurią nors trobą, merginos susinešdavo ratelius, verpdavo, ausdavo ir žaisdavo, vaikai mėgdavo mįsles minti. Keletą žaidimų ir mįslių paruošėme ir mes. Neapsiejome ir be burtų. Pabūrėme ateitį, paklausėme adventinių giesmių, kai kuriose klasėse netgi pagiedojome. Pabaigoje palinkėjome vieni kitiems laimingų šventų Kalėdų.
Jaunieji muziejininkai