Iš parodos ,,Mokykla 2018“ sugrįžus
Kaip atrodys mūsų kasdienybė po 5, 10 ar 15 metų? Kokių įgūdžių ir gebėjimų mums reikės? Švietimo ekspertai sako, kad ateityje bus labai svarbu gebėti savarankiškai mąstyti, telktis, būti empatiškais ir pilietiškais. Būti tokiais ir ugdytis šiuos gebėjimus mes stengiamės jau dabar, nes tik nuo mūsų pačių priklauso, ar mokykloje gera, ar svarbus kiekvienas jos bendruomenės narys.
Lapkričio 23–24 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ jau aštuntą kartą vyko respublikinė švietimo inovacijų paroda „Mokykla 2018“. Parodoje, kurios pagrindinė tema ir buvo Ateities Mokykla, lankėsi ir Švenčionių progimnazijos mokinių ir mokytojų grupės. Net dvi dienas švietimo idėjų mugėje mūsų progimnazijos inovacijoms neabejinga komanda domėjosi, kaip gi galėtų atrodyti ta ateities mokykla, kurioje visi dirba ir mokosi su džiaugsmu, kokio pokyčio reikia labiausiai, kad kiekvienas mokinys pajustų mokymosi džiaugsmą ir prasmingumą.
Pirmąją šio įkvepiančio renginio dieną daug aktualių erdvių, kontaktų ir veiklų surado progimnazijos mokinių grupė, į parodą nuvykusi kartu su progimnazijos direktoriumi Jurij Semaško, ugdymo karjerai mokytoja Liudmila Semaško ir klasių auklėtojų metodinės grupės pirmininke, mokytoja Lilija Rutkovskaja. Be abejo, nuvykę į parodą, kiekvienas jų turėjo ką veikti. Vieni domėjosi naujausiomis technologijomis, kiti daug įdomybių atrado Atradimų laboratorijose, puikiai leido laiką išbandydami virtualios realybės akinius, interaktyvią žaidimų aikštę ir kt., treti bendravo su veiklą parodoje pristatančiais mokyklų, įvairių įmonių, centrų atstovais ir kaupė informaciją apie tai, ką galėtume įgyvendinti progimnazijoje. Daug įspūdžių patyrė naujose erdvėse – Galimybių zonoje ir Profesijų galerijoje.
Mokytojų grupė, kuri parodoje dalyvavo šeštadienį, domėjosi gyvai ir interaktyviai pristatomomis ugdymo(si) metodikomis, paslaugomis švietimui, demonstruojamomis naujausiomis mokymo(si) priemonėmis ir technologijomis, kartu su kitų mokyklų kolegomis aptarinėjo mokyklose realiai veikiančius pavyzdžius bei sėkmės istorijas.
Sugrįžus iš parodos, buvo organizuotas renginio aptarimas. Savo mintimis, idėjomis ir siūlymais dalijosi visi – mokiniai, dalyvavę parodoje, mokinių taryba, mokytojai, administracija. Refleksijos progimnazijoje metu mokiniai neslėpė pasididžiavimo, jog pirmasis įspūdis apžiūrėjus parodą buvo „mes jau beveik viską turim progimnazijoje“. Vėliau, pasak jų, atsirado ir naujovių. Ypač įdomu buvo pasitikrinti žinias interaktyvioje žaidimų aikštelėje, patiko patyrimu grįstos veiklos Atradimų laboratorijose, Galimybių zonoje. Grupelė mokinių netgi parsivežė Vilniaus Žemynos progimnazijos padėkas už aktyviąsias veiklas gamtamokslinės virtuvės laboratorijoje „Pojūčių ekspertai“. Pokalbis su mokiniais atskleidė, jog jie buvo žingeidūs, smalsūs ir vyko į parodą turėdami aiškų tikslą – parsivežti idėjų, kurios būtų naudingos mūsų visų kuriamai moderniai progimnazijai. „Labai patiko įvairios jutumo ir uoslės tikrinimo veiklos, kurias mes progimnazijoje taip pat atliekam, tik truputį kitaip“, „susidomėjau pieštukais, kurie gali išaugti į augalus“, eilinį kartą sužavėjo virtualūs akiniai. Su jais pasijutau iš tikrųjų dalyvaujantis matytuose įvykiuose“, „džiaugiuosi, kad buvau tikras pojūčių ekspertas“, – kalbėjo mokiniai. Mokytojai dalijosi mintimis apie parodoje demonstruotas įvairias ugdymo priemones, įrangą, formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, siūlomas paslaugas mokykloms, mokytojams ir mokiniams. Paaiškėjo, jog vieni jau pasiruošę įgytą patirtį pritaikyti pamokose, kiti dega noru dalintis savo turima patirtimi panašaus pobūdžio renginiuose, o treti – netgi megzti bendradarbiavimo ryšius su užsienio švietimo institucijomis. Visos pastebėtos naujienos, pasiūlytos idėjos buvo aptartos, svarstyta, kurios iš jų būtų naudingos progimnazijos bendruomenei.
Taigi kalbant apie Ateities mokyklą norisi pasakyti, kad ji kuriama čia ir dabar. Argi tie mokiniai, kurie svarsto apie švietimo aktualijas ir drąsiai bei užtikrintai kalba apie tai, kokias idėjas dar galima būtų įgyvendinti, kad kiekvienas pajustų mokymosi džiaugsmą ir prasmingumą, nėra Ateities mokyklos ženklas? Argi mokytojo, kuris yra aktyvus, mokosi, diskutuoja, dalijasi gerąja patirtimi, žinias ir įgytą patirtį pritaiko praktikoje atsižvelgdamas į mokinių gebėjimus ir poreikius, negalime vadinti kūrybišku ir profesionaliu ,,mokymo(si) dizaineriu“, apie kurį kalbama Ateities mokykloje? Būtent taip ir kuriama Švenčionių progimnazijos Ateities mokykla.
Irena Stuglienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui