Archive for spalio, 2012
Mokykla atvira visuomenei ir šeimai. Akivaizdu, jog siekiant bendradarbiauti, būtinas žmonių susitikimas ir bendravimas. Jo dėka tėvai tampa ne pasyviais stebėtojais, o patys įsitraukia į mokyklos veiklą, kuri įvairiomis formomis užtikrina tėvų dalyvavimą ugdymo procese.
Š. m. spalio 17 d. mokykloje vyko visuotinis tėvų susirinkimas. Darbotvarkėje buvo numatyti keli klausimai: supažindinti susirinkusiuosius su mokyklos perspektyva 2012 – 2015 metais, išrinkti tėvus į Mokyklos tarybą, aptarti vaikų saugumą mokykloje ir namuose.
Mokyklos direktorius J. Semaško, pasveikinęs mokinių tėvelius, išsamiai aptarė mokyklos ugdymo strategiją ir paaiškino mokyklos prioritetus.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui L. Archipova supažindino susirinkusius tėvelius su aukščiausios savivaldos institucijos, jungiančios mokinių, jų tėvų ir pedagogų atstovus svarbiausiems mokyklos veiklos uždaviniams spręsti – Mokyklos tarybos – darbo pobūdžiu, nuostatais, tikslais ir uždaviniais, akcentavo šios tarybos veiklos svarbą.
Po direktoriaus pavaduotojos informacinio pranešimo buvo paskelbtas tėvų, susirinkimo metu išrinktų į Mokyklos tarybą, sąrašas. Tai A. Januševskij (1A klasės mokinių tėvų atstovas), A. Gavrilova ( 10R kl.), N. Kujelienė ( 6L kl.).
Rimtą oficialiosios dalies nuotaiką išsklaidė smagus mokinių koncertas. Muzikos mokytojos D.Černiauskienės paruošti jaunieji dainorėliai atliko nuotaikingas dainas, o mokytojos V.Montrimienės vadovaujami šokių būrelio nariai džiugino šokiais.
Pasibaigus koncertui, tėvai ir mokytojai klausėsi žinomo psichologo E. Karmazos paskaitos „Vaikų saugumas mokykloje ir namuose“. Lektorius ne vienerius metus dirba su mokiniais ir jų tėvais daugelyje Lietuvos mokyklų, padeda išspręsti iškilusias problemas, pateikia daug naudingų patarimų ne tik mokytojams, bet ir mokinių tėvams. Užsiėmimo metu E. Karmaza labai šiltai, geranoriškai, taktiškai, pagarbiai bendravo su auditorija, užduodavo klausimus ne tik mokytojams, tėvams, bet ir salėje esantiems vaikams. Tėveliai ir mokiniai noriai sutikdavo padėti lektoriui suvaidinti tam tikras situacijas, vėliau ieškoti jų sprendimo būdų. Psichologas pateikė daug gyvenimiškų pavyzdžių, kodėl vaikai gali jaustis nesaugiai. Patarė tėvams ir mokytojams, ką reikėtų daryti, norint užtikrinti mokinių saugumą tiek mokykloje, tiek namuose. Susirinkimo dalyviai išgirdo nemažai naudingų patarimų, kokiais būdais, priemonėmis būtų galima užtikrinti mokinių saugumo jausmą juos supančioje aplinkoje.
Po paskaitos mokinių tėvai bendravo su klasių auklėtojais ir dalykų mokytojais.
Šeima ir mokykla yra dvi svarbiausios vaiko ugdymo institucijos, kurių bendradarbiavimas – viena iš sėkmingo ugdymo sąlygų. Norint sėkmingai ugdyti bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas mokykloje ir už jos ribų, siekiant prasmingo dialogo su tėvais ir kuriant šiltą klimatą, be įtampos, pagrįstą tarpusavio parama ir pasitikėjimu, mokykloje taikomos įvairios darbo su tėvais formos, organizuojamos veiklos.
2012 m. spalio 16 d. mokykloje vyko metodinė konferencija 5 klasių mokinių tėvams „Penktokų adaptacija“. Konferencijos pradžioje kalbėjęs mokyklos direktorius J. Semaško skatino visus aktyviai bendradarbiauti, drauge aptarti darbo tikslus ir uždavinius, metodus ir ugdymo priemones, suderinti šeimos ir pedagogų lūkesčius. Žinant, jog susirinkusiems penktokų tėveliams rūpi jų vaikų pasiekimai, direktorius aptarė penktų klasių mokinių ugdymo aktualijas ir informavo apie tėvų galimybę dalyvauti mokyklos savivaldoje bei netrukus įvyksiančius rinkimus į Mokyklos tarybą.
Kadangi šiais mokslo metais mokykloje yra penkios penktos klasės, tai į Mokyklos tarybą buvo pasiūlyta išrinkti du penktų klasių tėvų atstovus. Po rinkimų komisijos pirmininkės paaiškinimų ir kandidatų pristatymo bei prisistatymo, slaptu balsavimu buvo renkami du tėvų atstovai (kiti trys bus išrinkti iš kitų klasių mokinių tėvų), kuriais tapo Česlavas Lipnickis ir Jelena Vološinienė. Jiedu, priėmę sveikinimus ir palinkėjimus dirbant Mokyklos taryboje, pripažino, jog laukia atsakingas darbas svarstant aktualiausius mokyklos veiklos klausimus.
Turėdami mintyse tai, jog tėvų dalyvavimas mokyklos gyvenime turi reikšmės mokinių pasiekimams, motyvacijai, savivertei ir elgesiui, tėvams buvo pristatyti įdomūs ir daug informacijos pateikiantys pranešimai. Po išsamios mokyklos psichologės analizės ,,5 klasių mokinių adaptacijos tyrimas“, mokyklos metodinės tarybos pirmininkė M.Krasovskaja perskaitė pranešimą „Metodų įvairovė dirbant su 5 klasių mokiniais“. Pranešime mokytoja pabrėžė svarbumą mokyti ir mokytis – tai reiškia planuojant, apmąstant ir įgyvendinant tikslus, veikti kartu ir sutartinai, kalbėjo apie motyvacijos skatinimą, ugdymo metodus ir jų taikymą dirbant su penktų klasių mokiniais. Tėveliai, stebėdami medžiagą ekrane, galėjo palyginti pradinio ugdymo ir naujojo etapo panašumus ir skirtumus, susipažinti su vadinamuoju ,,penktoko sindromu“ ir įvertinti situaciją, į kurią patenka penktokas. Be abejo, tėvams buvo duota nemažai patarimų, kurie padėtų kryptingam vaiko ugdymui(si).
Klasių auklėtojų metodinės grupės pirmininkė, istorijos mokytoja R. Skripskaitė Li pranešime ,,Tėvų ir mokytojų bendradarbiavimas formuojant vaikų asmenybę“ dalijosi mintimis apie veiksmingus auklėjimo būdus šeimoje ir mokykloje. Mokytoja labai konkrečiai, pateikdama pavyzdžių aiškino, kokie yra keliami bendri reikalavimai tėvams ir mokytojams.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui V.Montrimienė susirinkusiems mokinių tėvams kalbėjo apie mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius tenkinantį neformalųjį švietimą mokykloje. Pavaduotoja teigė, jog neformalusis ugdymas išsiskiria savo tikslais, metodais, mokymosi aplinka, lygiaverčiu santykiu tarp mokytojo ir vaiko. Neformalioje aplinkoje pažinimo procesas mokiniui malonus ir atpalaiduojantis, nes pagrindinis dėmesys kreipiamas ne į rezultatą, o į procesą, ne į mokomą dalyką, bet į vaiko individualybę. Pavaduotoja minėjo, jog mokykloje mokiniui teikiamos pasirinkimo galimybės kūrybinei veiklai pagal jo asmeninius pomėgius ir galimybes. Tėveliams buvo įdomu sužinoti ir apie popamokinius renginius, projektus bei tradicines šventes, į kurių rengimą taip pat įtraukiami ir penktų klasių mokiniai.
Apibendrinant metodinę konferenciją penktų klasių mokinių tėvams, norisi pasakyti, jog nuolatinis mokyklos administracijos dėmesys, mokytojų kompetencija, atsakingas požiūris į ugdymo procesą ir tėvelių geranoriška pagalba padės mūsų penktokams sėkmingai tęsti ugdymąsi bei siekti konkrečių tikslų.
Spalio 10 dieną penktokų laukė smagi popietė. Po pamokų keturių klasių penktokai vyko į Strigailiškio kaimą Ignalinos rajone, kur vyko edukacinė pamoka „Pieno kelias“. Mokiniai sužinojo daug įdomaus: kaip suspaudžiamas sūris, kaip pasigaminti sviestą. Turėjo galimybę patys sumušti sviestą ir paragauti duonos su šviežutėliu sviestu. Visiems buvo labai skanu. Susipažino su kelių profesijų žmonėmis bei smulkiojo verslo galimybėmis.
Vėliau lankėsi Ignalinos baseine. Visiems patiko maudytis, plaukioti. Namo mokiniai grįžo pavargę, bet patenkinti.
2012-10-10
Spalio 5-oji – tarptautinė Mokytojo diena. Ši diena kasmet švenčiama ir mūsų mokykloje. Ankstų rytą dvyliktokai atskubėjo į mokyklą ruoštis sutikti atvykstančius mokytojus. Kiekvienas pedagogas buvo sutiktas su rankų darbo gėlyte. Kaip visada, pamokos prasidėjo 8 valandą, bet jas vedė ne mokytojai, o dešimtokai ir vienuoliktokai. Tuo metu mokytojai buvo pakviesti pasivaišinti šventiniu tortu, puodeliu kavos. Truputį vėliau jiems dvyliktokai pravedė pamoką tema ‚‚Ar lengva būti mokiniu ?‘‘. Pamokoje netrūko linksmų užduočių, įdomių klausimų. 10 valandą vyko koncertas, kurio metu skambėjo dainos, šokiai, gražūs, šilti sveikinimai, skirti mokytojams. Norėtųsi, kad ir toliau tęstųsi ši graži tradicija.
2012-10-05
Š. m. spalio 2 d. konkurso „EKO DRĄSA“ aktyviausi dalyviai vyko į pažintinę ekskursiją į Gužių kaimą, esantį Švenčionių rajone. Ekskursijos tikslas – susipažinti su elnių augintojų asociacijos pirmininku Gediminu Vaitekūnu, aplankyti ir apžiūrėti jo ūkį.
Mokiniai, lydimi neformaliojo švietimo mokytojos Liudmilos Semaško, apsilankė elnių augintojo ūkyje. Ūkio šeimininkas maloniai pasitiko ekskursijos dalyvius, svetingai aprodė ūkį, trumpai papasakojo apie savo veiklą.
Mokiniai smalsiai apžiūrinėjo gyvūnus, esančius anapus tvoros, vaišino juos obuoliais, įdėmiai klausėsi ūkininko pasakojimo. Nepamirštamus vaizdus mokiniai fotografavo, jiems mielai pozavo ir gyvūnėliai.
Ekskursijos dalyvius be galo džiugino nuostabi gamta, sutvarkyta ir prižiūrėta aplinka. Jie turėjo unikalią galimybę iš arti pamatyti elnių augintojo ūkį, apžiūrėti ten esančius gyvūnus. Daugelis čia lankėsi pirmą kartą. Mokiniai įdomiai ir turiningai praleido laiką ir tikisi, kad apsilankys čia dar ne kartą.
2012-10-02
Š. m. rugsėjo 29 d. miesto parke praūžė linksmas ir šurmulingas rudens kermošius. Gamta padovanojo gražų rudenišką orą, kuris džiugino šventės dalyvius, svečius.
Švenčionių vidurinės mokyklos 8 – tų klasių mokiniai itin kruopščiai ir atsakingai ruošėsi šiai šventei: gamino konditerijos gaminius, įvairius dirbinius iš medžio. Mokiniai džiaugėsi, kad jų pastangas įvertino mugės lankytojai – tėvai, mokytojai, draugai, šventės svečiai. Pirkėjai su malonumu ragavo ir pirko mokinių keptus sausainius, saldainius, pyragėlius. Neprasprūdo pro pirkėjų akis ir dirbiniai ir medžio.
Kasmet per rudens kermošiaus šventę yra apdovanojami gražiausių sodybų ir įstaigų šeimininkai. Švenčionių vidurinė mokykla dalyvavo pastatų ir aplinkos tvarkymo konkurse. Labai džiaugiamės ir didžiuojamės gavę Švenčionių miesto mero V. Vigelio Padėkos raštą už gražiausiai tvarkomą įstaigos aplinką.
Švenčionių vidurinės mokyklos aplinka rajono švietimo įstaigų aplinkos apžiūroje – konkurse išrinkta gražiausia ir mokykla apdovanota Švenčionių rajono savivaldybės mero Padėkos raštu už gražiausiai tvarkomą įstaigos aplinką.
7-ų – 12-ų klasių mokiniams minint Europos kalbų dieną buvo pasiūlyta pasirinkti kurią nors Europos Sąjungos šalį, surinkti informaciją apie jos kalbą, įžymybes, kultūrą, žmones, gamtą ir šią šalį pristatyti. Renginys "Kalbos atveria duris", vykęs rugsėjo 28 d., – kalbų savaitės apibendrinimas. Jo metu mokiniai pasidalijo žiniomis apie pasirinktas šalis. Buvo pristatytos devynios Europos šalys: Latvija, Lenkija, Suomija, Jungtinė Karalystė, Olandija, Italija, Slovakija, Vokietija ir Ispanija. Pristatymams mokiniai rinkosi įvairias formas: rengė pateiktis apie šalis, deklamavo eilėraščius, vaidino, šoko, dainavo. Renginio metu skambėjo lietuvių, anglų, vokiečių, lenkų, italų kalbos.
Renginys "Kalbos atveria duris" – pažintinio pobūdžio. Jis supažindino mokinius su keleto Europos šalių kalba bei kultūra, nes vienas iš Europos kalbų dienos tikslų ir yra skatinti kalbų mokymąsi, domėjimąsi Europos kalbų ir kultūrų įvairove bei ugdyti pagarbą joms.
Rugsėjo 26 – 28 d. mokykloje vyko kalbų savaitė, skirta Europos kalbų dienai. Penktų klasių mokiniai dalyvavo konkurse – viktorinoje "Daug kalbų – daug draugų", vyresni mokiniai – renginyje ,,Kalbos atveria duris“.
,,Daug kalbų – daug draugų“
Rugsėjo 26 dieną 5-ųjų klasių mokiniams buvo organizuota viktorina – konkursas "Daug kalbų – daug draugų".
Neišėję iš klasės vaikai sugebėjo "aplankyti" Lenkiją, Vokietiją, Didžiąją Britaniją bei Rusiją ir sėkmingai "sugrįžti" į Lietuvą. Kiekvienoje "stotelėje" mokiniai ne tik pramoko kelis tos šalies žodžius, bet ir daugiau sužinojo apie jos kultūrą, išskirtinius objektus ir įžymybes.
Smagu, kad pasibaigiant pamokai, vaikai ne tik džiaugėsi savo pasiekimais ir laimėjimais, bet ir pasakė, kad dabar reikėtų daugiau paskaityti apie šias šalis.