Archive for sausio 27th, 2014
Mokytojai dažnai galvoja apie netradicinių pamokų organizavimą, kai norima sudominti mokinius, atkreipti dėmesį į praktinius dalykus. Ypač populiarios yra mokomosios ekskursijos, kurios leidžia supažindinti vaikus su itin reikšmingais kultūros, mokslo ir meno objektais, saugomais muziejuose, eksponuojamais parodose. Pravesti tokį būrelio ,,Matematikos kaleidoskopas“ užsiėmimą neformalioje aplinkoje suteikė galimybę Vilniaus Mokslinės komunikacijos ir informacijos centras, kur buvo pristatyta interaktyvioji paroda ,,Matematika gyvai“.
Ši paroda yra visiškai naujas Goethe‘s instituto projektas, gimęs bendradarbiaujant su pirmuoju pasaulyje interaktyviu matematikos muziejumi „Mathematikum“ Gysene. Parodoje „Matematika gyvai“ demonstruojama eilė ypač pasiteisinusių eksperimentų iš Gyseno ekspozicijos, susidedančios iš daugiau nei 160 eksponatų, kuriuos galima išbandyti bei išspręsti. Ši paroda nėra skirta tiktai apžiūrėjimui. Tai paroda, kurioje reikia pačiupinėti, kažką veikti, spręsti galvosūkius.
Mokiniai turėjo galimybę paliesti ir išbandyti 20 eksponatų: dėjo dėliones ( raidė T, tangramas), statė tiltus, suko galvą ties kauliukų žaidimais, stebėjo rutulių lenktynes, pūtė nuostabius muilo burbulus, vaikščiodami takeliu braižė kreives ekrane, eksperimentavo su veidrodžiais ir tuo pat metu- lyg visiškai tarp kitko- užsiėmė matematika. Prizai, kuriuos buvo galima gauti pirmiesiems, teisingai atlikusiems eksperimentus, skatino vaikus lenktyniauti tarpusavyje. Kai kuriems padėjo matematikos žinios, kai kurie galvojo logiškai, darė išvadas iš savo klaidų, kai kuriems reikėjo mokytojos pagalbos. Kiekvienas rado labiausiai patikusi eksperimentą.
Pabuvoję parodoje ir aktyviai atlikę užduotis, mokiniai padarė išvadas, kad matematikos mokslas, pasirodo, gali būti ne tik nuobodus ir sunkus, bet ir žaismingas. Jie suprato, kad matematika yra tai, ką galima paliesti, kuo tikrai galima mėgautis , nes visas gyvenimas pilnas šio mokslo. Užsiėmimo metu matematikos suvokimas buvo perteikiamas per ranką, galvą ir širdį. Visa tai paskatino mokinius naujai pažvelgti į šį nuostabų ir paslaptingą mokslą.
Netradicinis būrelio užsiėmimas suteikė mokiniams daug džiaugsmo ir naujų impulsų būrelio užsiėmimams mokykloje.
Irena Čebruk, matematikos mokytoja