Archive for balandžio, 2014
Kovo 24 – 30 dienomis penktą kartą startavo „Veiksmo savaitė BE PATYČIŲ“, skirta atkreipti visuomenės dėmesį į patyčių problemą ir ieškoti būdų jos sprendimui.
Švenčionių vidurinės mokyklos pagalbos mokiniui metodinė grupė taip pat organizavo „Veiksmo savaitė BE PATYČIŲ“. Šio renginio tikslas suteikti mokiniams žinių, kaip išvengti smurto ir patyčių, apsisaugoti nuo jų, ugdyti vaikų pasitikėjimą savimi, išmokti išgirsti kitus, taip pat skatinti daugiau bendrauti ir bendradarbiauti su bendraamžiais iš kitų mokyklų.
Akcijos metu 5 – 9 klasių mokiniams buvo pasiūlyta įsitraukti į bendrą veiklą ir sukurti „Draugystės knygą“. Kiekviena klasė mielai ėmėsi darbo ir paruošė po 3 spalvingus knygos puslapius, kuriuose parašė eilėraščius, draugystės receptus, savo mintis apie draugiškumą, kurias iliustravo piešiniais. Šią knygą mokiniai nusprendė padovanoti mokyklos muziejui.
5 – 9 klasėse taip pat vyko klasės valandėlės patyčių prevencijos temomis.
Pagalbos mokiniui metodinė grupė
Mokykla, kurioje ugdomas ateities visuomenės žmogus, ilgą laiką vyravusią nuostatą ,,gyventi čia ir dabar“ keičia nuostata ugdyti gebančią laisvai ir prasmingai veikti kintančioje socialinėje ir kultūrinėje aplinkoje asmenybę. Būtent šia nuostata vadovaujamės savo mokykloje, nes esame įsitikinę, kad kokia bus mokyklos kultūra, tokį ateities žmogų išugdysime. Tad visos mokyklos bendruomenės veikla orientuota į nuolatinį mokyklos kultūros kūrimą ir plėtojimą.
Mokykla, siekdama ugdyti ateities visuomenės žmogų, t. y. kūrybingą, aukšto intelekto ir tvirtų aiškių valstybinių nuostatų asmenybę, ugdymo prioritetu laiko pamoką, nes ji yra visokeriopo mokinių tobulėjimo galimybė: ir dvasinio, ir socialinio, ir kultūrinio, ir edukacinio.
Kasdieninis darbas klasėje, vienijančioje skirtingų galimybių, polinkių, poreikių mokinius, reikalauja iš mokytojų daug pastangų bei kūrybiškumo.
Visi žinome, kad pamoka – tai gerai apgalvotas veiksmų planas, kuris atspindi, kaip perprantama mokymosi programa, mokinio gebėjimai, tai, ką mokiniui reikia dar sužinoti ir būdai, kaip mokinys ir mokytojas vertina sėkmę.
Apie pamoką kalbama labai daug ir įvairiai, tačiau aišku viena – pavykusi, kokybiška pamoka teikia džiaugsmo ne tik mokiniams, bet ir mokytojams .
Mūsų mokykloje jau tapo tradicija organizuoti ,,Atvirų durų“ savaites mokytojams ir mokinių tėvams, kurių metu mokytojai dalijasi gerąja darbo patirtimi, o tėvai gali stebėti savo vaikų veiklą pamokoje.
Mokyklos Mokytojų metodinės tarybos siūlymu ,,Atvirų durų“ savaitė mokytojams ir tėvams šiais metais mokykloje buvo organizuota 3 etapais:
- 2014-02-03 – 2014-02-07 (2-4 klasėse );
- 2014-02-24 – 2014-02-28 (6-11 klasėse);
- 2014-03-17 – 2014-03-20 (5 klasėse ).
Mokytojai ir tėvai antrame ir trečiame etapuose stebėjo: 4 lietuvių kalbos pamokas (mokytojai: A.Kurpienė, M.Krasovskaja, A.Slabodaitė-Stefanskaja, I.Stuglienė), 4 matematikos pamokas (mokytojai: J.Bunevič, R.Tomaševič, M.Gailiušienė, I.Čebruk), 1 istorijos pamoką (mokytoja R.Skripskaitė Li), 1 informacinių technologijų pamoką (mokytoja Alina Bura), 1 gamta ir žmogus pamoką (L.Rutkovskaja), 2 anglų kalbos dalyko pamokas (mokytojai: S.Pavlovič, R.Bernatavičienė).
Kiekvienais metais ugdymo proceso organizavimas mokykloje yra vis įvairesnis, reikalaujantis vis didesnio lankstumo, kūrybiškumo. Į mokyklą mokiniai ateina su skirtinga gyvenimo patirtimi., nevienodu vaikų išprusimu, kultūros lygiu . Todėl labai svarbu per pamoką parinkti tinkamus metodus, kad jie galėtų tikti įvairaus pasiruošimo mokiniams ir garantuotų galutinį rezultatą.
Mokytojo darbas – tai ne tik išdėstyti medžiagą, skirti namų darbus ir patikrinti kontrolines užduotis. Mokymas reiškia daugiau. Tai – atradimas, tai – dalijimasis, tai – tobulėjimas. Beveik pusė savo aktyvaus laiko mokytojai ir mokiniai praleidžia klasėje. Čia jie bendrauja. Mokytojai daro įtaką mokiniams, o mokiniai – mokytojams. Kiekviena klasė savita. Mokytojai sukuria pamokoje pozityvią aplinką, didinančią mokymosi motyvaciją. Tokioje aplinkoje mokiniai teigiamai vertina save ir savo klasės draugus.
Stebėtų pamokų metu mokytojai taikė įvairius mokymo metodus, mokė mokinius naudotis mokymosi strategijomis, skatino mokinių aktyvų įsitraukimą į veiklas, norą mokytis ir ugdė jų savarankiškumą, kritinį mąstymą. Mokytojai parinkdavo metodus, kurie padeda palaikyti mokinių susidomėjimą, smalsumą, įkvepia juos ieškoti kitų galimų sprendimų bei savarankiškai siekti mokymosi tikslų.
,,Atvirų durų“ savaičių pamokas mokytojai aptarė Mokytojų tarybos posėdyje ir teigė, kad ,,Atvirų durų“ savaičių mokyklos bendruomenės veikla pasiteisino: mokytojai susipažino su naujais kolegų taikomais metodais, skatinančiais mokinių motyvaciją, o tėvai gavo visokeriopą informaciją apie darbo organizavimą pamokoje, uždavinius, mokymo metodus ir būdus.
Kūrybos kelias nėra paprastas ir lengvas, todėl mokytojai ir toliau nuolat ieškos būdų ir formų paįvairinti ugdomąją veiklą bei sudominti mokinius. Stengsis, kad kiekvienos pamokos veikla būtų įvairi ir turininga, padėtų atsiskleisti mokinių kūrybiškumą ir saviraišką, nes geros šiuolaikinės mokyklos sukūrimo sąlyga – jos gebėjimas tobulėti ir keistis.
Liudmila Archipova, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Ona Jakubianec, mokytojų Metodinės tarybos pirmininkė
Š. m. kovo 26 d. mes, Švenčionių vidurinės mokyklos 10-12 klasių mokiniai, turėjome galimybę susipažinti su Pabradėje įsikūrusia UAB ,,Intersurgical“ įmonės veikla.
Intersurgical yra pirmaujanti plataus asortimento medicininių kvėpavimo sistemų kūrėja, gamintoja ir tiekėja visoje Europoje. Įmonėje gaminamos vienkartinės medicininės prekės, vienkartinės kvėpavimo sistemos bei jų priedai, skirti anesteziologijai ir reanimacijai. Šioje srityje įmonė turi didelę patirtį.
Kai atvykome, mus maloniai pasitiko ir apie įmonės veiklą papasakojo personalo vadovė Ramunė Bindokienė, kuri pateikė daug naujos ir įdomios informacijos apie UAB ,,Intersurgical“ atsiradimą, reikšmę medicinos srityje, bendradarbiavimą su kitomis šalimis. Šiuo metu ,,Intersurgical“ įmonėje dirba 1607 darbuotojai, užimamas plotas – 35 tūkst. kv. m. Ateityje planuojama plėsti įmonės teritoriją ir įkurti daugiau darbo vietų.
Labai apsidžiaugėme sužinoję, kad nuo rugsėjo mėnesio ,,Intersurgical“ įmonėje planuojami profesiniai mokymai. Baigę profesinius mokymus, mokiniai įgis profesiją ir turės darbo vietą.
Kai konferencijų salėje buvo pristatyta įmonės veikla, turėjome galimybę tiesiogiai susipažinti su įmonėje vykstančia gamyba, apžiūrėti patalpas, kuriose gaminamos medicininės priemonės.
Pastebėjome, jog nepaisant didelio ploto, mašinų ir žmonių gausos, ,,Intersurgical“ įmonėje ypatingas dėmesys skiriamas patalpų švarai. Higienos reikalavimų laikymasis įmonėje yra būtinas: dezinfekuojamos rankos, dėvimos vienkartinės kepuraitės, chalatai ir t. t..
Domėjomės įmonėje dirbančių darbuotojų atlyginimais ir galimybe įsidarbinti. Personalo vadovė papasakojo, ir mes patys tuo įsitikinome, kad darbo sąlygos Intersurgical puikios, o ir darbuotojų atlyginimai taip pat nemaži. Darbas įmonėje vyksta pagal grafiką, organizuojamas darbuotojų pavėžėjimas.
Nuoširdžiai dėkojame R. Bindokienei už labai prasmingą ir įdomią ekskursiją ,,Intersurgical“ įmonėje. Esame dėkingi, jog turėjome progą susipažinti su naujomis karjeros planavimo perspektyvomis.
Supratome, kad ir Švenčionių rajone, netoli gimtųjų namų, galime rasti įdomų ir gerai apmokamą darbą, kad esame čia laukiami. Todėl nereikia veržtis į užsienį, likime ir dirbkime savo šalyje – Lietuvoje.
Ekskursijos dalyviai