Archive for lapkričio 20th, 2015
Perėjimo iš ketvirtos klasės į penktą laikotarpiu mokiniai išgyvena įvairius sunkumus, kuriuos sukelia naujas mokymo turinys, padidėjusi jo apimtis, lygis, nauji mokymo metodai, kontrolė bei atsiskaitymo formos ir, žinoma, skirtingi pedagogų reikalavimai. Adaptacijos procesas yra sudėtingas augančiam ir bręstančiam vaikui. Siekdami sudaryti sąlygas, užtikrinančias sėkmingą penktokų adaptaciją progimnazijoje, organizuojame ir vykdome projektą „Penktokų adaptacija“.
Viso projekto metu vykdome veiklas, kurios atskleidžia penktokų adaptacijos ypatumus, sėkmes ir nesėkmes, padeda išsiaiškinti vyraujančius mokinių tarpusavio santykius, santykius su mokytojais. Aptariame problemas, kylančias adaptacijos laikotarpiu, ir jas sprendžiame organizuodami mokiniams patrauklias veiklas, taikydami įvairius šiuolaikinės pamokos darbo metodus. Siekdami išsiaiškinti adaptacijos sėkmes ir nesėkmes, atliekame tyrimą „Penktokų adaptacija progimnazijoje“.
Vienas iš projekto uždavinių – siekti prasmingo dialogo su tėvais, kurti progimnazijoje klimatą, pagrįstą tarpusavio parama. Įgyvendinant šį uždavinį visą savaitę penktų klasių mokinių tėveliams buvo organizuojamos atviros pamokos, o lapkričio 19 d. organizavome konferenciją „Mano vaikas penktokas“.
Nuotaikingu pasirodymu susirinkusius tėvelius, mokytojus, klasių auklėtojus pasveikino progimnazijos meno kolektyvas „Šaltinėlis“. Konferenciją pradėjo direktorius J.Semaško. Jis priminė, kuo projektas „Penktokų adaptacija“ yra svarbus kiekvienam iš mūsų – pirmiausia, žinoma, vaikui, taip pat ir mokytojui bei tėveliams. Pranešimuose buvo kalbėta apie progimnazijos bendruomenės narių bendradarbiavimo patirtį ir principus remiantis šių mokslo metų veiklomis, pristatyti ir išanalizuoti tyrimo „Penktokų adaptacija progimnazijoje“ rezultatai, pasidalinta asmenine tėvelių patirtimi auginant penktoką.
Konferencijai pasibaigus tėveliai bendravo su klasių auklėtojais.
Lapkričio 18 d. progimnazijoje vyko susitikimas su Lietuvos baidarių ir kanojų rinktinės nariais: I. Navakausku, E. Balčiūnu, H. Žustautu.
Šie sportininkai po trumpos ekskursijos po renovuojamą progimnaziją bendravo su visais 5 – 8 klasių mokiniais. Susitikime svečiai papasakojo apie savo sportinį kelią, pasiekimus, patirtį, išgyvenimus, karjerą ir darbą. Kalbėjo, kaip jie siekė užsibrėžto tikslo, planavo sėkmingos sportinės karjeros žingsnius: būti geriausiu savo komandoje, tapti rinktinės nariu, patekti į olimpines žaidynes. Pabrėžė, jog gyvenime siekiant tikslų nereikia abejoti savimi ir, jei kartais nepasiseka, jokiu būdu nesustoti, o imtis kažko naujo ir bandyti siekti užsibrėžto tikslo taip, kad niekada neatsirastų neįveikiamų kliūčių, nes tokių paprasčiausiai nėra – tai mes patys jas susikuriame savo galvoje.
Mokiniai svečiams uždavė daug klausimų, su jais fotografavosi, rinkosi autografus. Akivaizdu, kad mokiniai ne tik daugiau sužinojo apie baidarių ir kanojų irklavimą, bet gavo ir naudingą motyvacijos pamoką, kaip siekti gyvenimo tikslų. Bendravimas su profesionaliais sportininkais, Europos ir Pasaulio čempionatų prizininkais ir dalyviais buvo atviras, nuoširdus, šiltas ir labai įdomus!
Kitą dieną po susitikimo progimnazijos skaitykloje mokiniai ir ugdymo karjerai darbo grupė susirinko aptarti sportininkų pateiktų sėkmės principų, kurių jie patys griežtai laikosi. Ne vienam kilo klausimai: Ko iš to galiu pasimokyti? Ką iš to sužinojau apie save? Kaip visa tai galiu panaudoti ateityje? Mokiniai sakė: „Susitikimas įkvėpė užsibrėžti tikslą ir jo siekti, motyvavo eiti pirmyn. Ačiū, kad turėjome tokį renginį“.
Mokinių reakcijos, likę įspūdžiai po susitikimo rodo – tokių veiklų poreikis yra. Mokiniams įdomu. Jie ne tik gyvai pabendrauja su garsiais žmonėmis, bet ir įgyja gerosios patirties.
Dėkojame svečiams už mums skirtą dėmesį ir laiką. Tikimės, kad pasinaudosime jų kvietimu ir nuvyksime į Trakų sporto bazę ir savo kailiu išbandysime sportinę baidarę.
Kaip ir kasmet lapkričio 16 d. mūsų progimnazijoje vyko tradicinis Tolerancijos dienos minėjimas. Šiais metais Tolerancijos dienos simbolis – Mozaika. Jas kartu kūrė kelių klasių mokiniai. Mozaikas mes kūrėme iš įvairių medžiagų, naudojom gamtines, popieriaus skirtingus gabaliukus ir apskritai visa, kas kūrėjams atrodė tinkama. Taigi idėjų visiems tikrai netrūko.
Visose klasėse lapkričio 9–16 dienomis vyko klasės valandėlės Tolerancijos tema. Mokiniai aktyviai diskutavo ir aiškinosi, kas yra tolerancija, analizavo netolerancijos pavyzdžius, diskutavo apie tolerancijos svarbą mūsų gyvenime, aptarė nūdienos aktualijas apie pabėgėlių problemą Europoje. Tolerancijos tema buvo gvildenama istorijos pamokų metu. Penktose klasėse tema ,,Lietuvių pakanta tautinėms mažumoms“, o aštuntose klasėse – ,,Tolerancijos pavyzdžiai LDK istorijoje“ . Pirmadienį, t. y. lapkričio 16 d., progimnazijos II aukšto koridorių jau puošė mozaikų alėja.
Tikimės, kad ši pilietinė akcija privertė daugelį mūsų susimąstyti ir išties tapti tolerantiškesniais, kad gerumas, dėmesys vienas kitam lydės mus kiekvieną dieną.
8 klasių mokiniai
Mums, penktų klasių mokiniams, Tolerancijos savaitė buvo pirmas rimtas kūrybiškumo, kantrybės, bendravimo ir bendradarbiavimo išbandymas. Pasirinkome daug laiko ir darbo reikalaujančią mozaikos kūrimo techniką – iš susuktų smulkių spalvoto popieriaus juostelių klijavome Tolerancijos saulutę. Kiekvieną dieną noriai ir aktyviai dirbome paeiliui kiekviename savo auklėtojų kabinete. Pirmą kartą nelenktyniavome, bet draugiškai atlikome bendrą darbą. Tolerancijos tema – universali, todėl ją gvildenome įvairių dalykų pamokose. Kalbėjome, diskutavome ir atlikome kūrybines užduotis. Savaitės eigoje istorijos pamokų metu sužinojome apie lietuvių tautos pakantumą čia gyvenančioms tautoms bei religijoms ir supratome, kad nereikia bijoti kitoniškumo, bet jį pažinti ir gerbti. Etikos pamokose rinkome tolerantiškiausią klasės mokinį.
5 klasių mokiniai
Artėjant Tolerancijos savaitei mes, šeštokai, ilgai diskutavome, koks turėtų būti tolerantiškas žmogus. Nusprendėme, jog jis turėtų būti nebijantis iššūkių, naujovių ir labai pakantus jį supančiai aplinkai, bet kiekvienas kitoks, individualus, todėl savo Tolerancijos mozaikoje stengėmės pavaizduoti viso pasaulio žmones – skirtingus, bet ir daug kuo panašius. Taip pat įvairiomis kalbomis užrašėme žodžius, skatinančius draugauti.
6 klasių mokiniai
Tolerancijos savaitės metu mes visi, septintokai, kūrėme tolerancijos Mozaiką. Įdėjų buvo daug, bet mes nusprendėme atkreipti visų dėmesį į skirtingų rasių pasaulio žmonių lygybę. Mums visiems reikia stengtis suprasti įvairių tautų, kultūrų žmones, jų nežeminti. Tuo pačiu ir mes stengėmės būti tolerantiški. Mes draugiškai karpėme, klijavome, bendravome, dalinomės įžvalgomis. Dirbdami kartu, aptardami savo Mozaiką, padarėme išvadas: norint, kad gerbtų tave, reikia gerbti kitus.
7 klasių mokiniai