Archive for balandžio 15th, 2016
Šiuolaikinis pasaulis diktuoja naujas sąlygas mokytojo veiklos organizavimui. Kai pagrindinis siekiamas rezultatas yra ne žinių perteikimas ir išmokimas, bet vertybinių nuostatų ir bendrųjų gebėjimų ugdymas, įgalinantis mokinius „būti, mokytis bei kurti“, vienu iš svarbiausių darbo įrankių mokytojo darbe tampa šiuolaikinės skaitmeninės technologijos.
Smagu, kad mūsų Švenčionių progimnazijoje mokytojai turi galimybes darbe taikyti pažangias išmaniąsias technologijas ir stengiasi dirbti moderniai. Įdiegus mokymui ir mokymuisi skirtas interaktyvias priemones, skaitmeninį turinį, įsigijus planšetinius kompiuterius, įkūrus edukacinę laboratoriją, ugdymuisi panaudojus mobiliuosius telefonus, įprastos pamokos tapo įdomesnės, žaismingesnės, labiau įtraukiančios ir leidžiančios mokiniams geriau įsisavinti dėstomą medžiagą, o mokytojų bendruomenė – inovatyvi ir aktyviai patirtimi besidalinanti bendruomenė, kuri 2016 m. balandžio 13 dieną kartu su Švenčionių rajono švietimo pagalbos tarnyba organizavo seminarą rajono mokytojams. Vienas iš jo tikslų buvo ne kalbėti apie tai, kaip mokykloje galima tobulėti, o pamatyti rezultatą – klasę, kurioje ir mokiniai, ir mokytojai, naudodamiesi pažangiausiomis technologijomis, žengia pirmyn produktyviai bendradarbiaudami.
Progimnazijos ir rajono mokytojai, švietimo įstaigų vadovai, jų pavaduotojai, leidyklos „Šviesa“ leidinių ir projektų vadovė Lina Sergejevienė, koordinatorius Giedrius Narbutas, ŠPT direktoriaus pavaduotoja Edita Daškevičienė buvo pakviesti į kelias atviras pamokas:
– informacinių technologijų ir biologijos pamoką „Žaliųjų ląstelių veikla“ 7c kl. – mokytojos Alina Bura, Lilija Rutkovskaja,
– anglų kalbos pamoką „Įstatymas ir tvarka (darbas su žodynu)“ 8a kl. – mokytoja Svetlana Pavlovič,
– matematikos pamoką „Dalyba su liekana“ 5d kl. – mokytoja Irena Čebruk,
– geografijos pamoką „Pietvakarių Azijos šalys ir jų paviršius“ 8b kl. – mokytojos Ona Jakubianec, Marija Gailiušienė.
Taip pat seminaro dalyviams buvo pristatyta šiais mokslo metais progimnazijoje įkurta ir jau mokinių pamėgta edukacinė laboratorija, kurioje mokytojai, organizuodami ugdymą, gali naudoti vaizdo kamerą, 3D projektorių, 3D spausdintuvą, iš vienos į šešias „besitransformuojančias“ staklytes, mokyti robotikos. Visi, stebėję mokinių ir mokytojų Alinos Buros, Oksanos Gončarovos, Aleksandro Podnebesnov demonstruojamas šios įrangos galimybes, buvo sužavėti, kokia įdomi, patraukli, informatyvi gali būti veikla ir visgi kaip svarbu ugdyti šiuolaikinį kultūros ir technologijų lygį atitinkančias kompetencijas sudarant sąlygas kiekvienam mokiniui prisiliesti prie naujausių technologijų.
Renginio dalyviai pasidalinti seminaro įspūdžiais, gerąja patirtimi, išsakyti savo nuomonę apie šiuolaikinę pamoką buvo pakviesti į skaityklą. Čia kiekvienas jų išsakė savo pastebėjimus, dėkojo seminaro organizatoriams, pamokas vedusioms mokytojoms už galimybę pamatyti, kokia yra pažangi, sparčiai tobulėjanti, inovatyvi mokykla.
Seminarą baigęs progimnazijos direktorius Jurij Semaško už bendradarbiavimą ir į priekį eiti skatinančius žodžius dėkojo seminaro dalyviams, pamokas vedusioms mokytojoms ir projekto „Aktyviosios klasės sprendimas“ organizatoriams. Jis teigė, jog mokytojas, ugdydamas šiuolaikinį mokinį, turi tobulėti ir ieškoti įvairių mokymosi metodų, kurie būtų įdomūs, nenusibostų ir įtrauktų į mokymosi procesą, o aktyviosios klasės sprendimas – tai šiandienos būtinybė, padedanti mokytojui visa tai įgyvendinti.
Irena Stuglienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui