Jau penktus metus iš eilės vykdome projektą „Penktokų adaptacija“ ir džiaugiamės jo rezultatais. Projekto ,,Penktokų adaptacija“ dalyvių veiklos įvairios: mokinių stebėsena, individualūs ir grupiniai pokalbiai, anketavimas, susirinkimai, atviros pamokos, konsultacijos ir kt. Smagu, kad įgyvendindami projekto tikslus ir uždavinius dirbame susitelkę ir vieningai, o mūsų penktokai greitai ir lengvai pripranta prie naujos aplinkos, tvarkos, naujų mokytojų ir draugų, kitaip sakant, jų adaptacinis laikotarpis yra trumpas ir nesudėtingas.
Lapkričio 29 d. progimnazijoje vyko ir penktoji tėvų konferencija „Mano vaikas penktokas“. Pasikvietę mokinių tėvelius drauge apsvarstėme mums rūpimus klausimus – mūsų vaikų, penktokų, pasiekimus, emocinę būseną, šeimos ir mokyklos bendradarbiavimo formas. Konferencijos metu dalinomės patirtimi bei idėjomis apie veiksmingus būdus, padedančius siekti geresnių mokinių mokymosi rezultatų.
Konferencijos pradžioje dalyvius pasveikino direktorius Jurij Semaško. Vėliau informacija, mintimis ir patarimais dalijosi pranešėjai. Irena Stuglienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, pranešime „Mokytojų ir tėvų bendradarbiavimas. Ugdymo(si)galimybės progimnazijoje“ , kalbėjo apie tai, kad bendradarbiavimas naudingas visiems, nes suteikia daugiau informacijos mokytojams ir tėvams, o mokiniai tampa labiau motyvuoti ir pasitikintys savimi, pasiekia geresnių mokymosi rezultatų, nagrinėjo sąsajas tarp ugdymo rezultatų ir mokinių patirčių, aptarė ugdymo procesus, išanalizavo svarbiausius ugdymosi ir mokymosi aspektus, inovatyvių technologijų naudą progimnazijoje. Progimnazijos psichologė Svetlana Kostina aptarė tyrimo „Penktokų adaptacija“ rezultatus, pakomentavo, nuoširdžiai patarė, į ką atkreipti dėmesį adaptacijos laikotarpiu. Savo patirtimi turint namuose penktoką pasidalino penktokės mama Lina Lukšonienė. Ji sakė, kad perėjus vaikui į penktą klasę, nerimo buvo. Tačiau pasitikint vaiku, jam padedant, nuolat besidomint jo pasiekimais, emocine būsena, bendraujant su mokytojais, adaptacijos laikotarpis, galima sakyti, praėjo nepastebimai. Mergaitė į mokyklą eina noriai, sako, jog viskas patinka, turi draugų.
Konferencijoje tėvai ir mokytojai kartu su lektore Roma Paukštiene mokėsi valdyti stresą, aiškinosi, kaip sumažinti streso pasekmes, nes, pasak lektorės, ilgalaikis stresas gali labai neigiamai atsiliepti sveikatai. Išmokus jį valdyti, gyvenimas tampa paprastesnis, lengviau valdomos gyvenimiškos situacijos, žmogus tampa geresnės nuotaikos, sveikesnis. Lektorė pateikė kelis streso mažinimo pratimus, patarė dažniau šypsotis, pastebėti gerus dalykus ir juos akcentuoti. Taip pat aiškino ir apie taisyklingas miego pozas, nes nuo miego kokybės labai daug priklauso žmogaus emocinė būsena, darbo našumas ir, be abejo, vaikų ugdymosi rezultatai.
Apibendrinant konferencijos darbą pažymėta, kad svarbu kalbėtis ir girdėti, domėtis ir rodyti iniciatyvą, ne bėgti nuo problemų, o jas spręsti, taikant įvairias darbo formas, buriant tvirtas komandas, dalinantis atsakomybe. Konferencijos pabaigoje mokinių tėveliai susitiko su klasių auklėtojais.
Irena Stuglienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui