Archive for gruodžio 21st, 2016
Tiksliųjų, gamtos ir technologijų, inžinerijos specialistų trūkumas šiuo metu yra opi problema visoje Europoje. Šie mokslai daugumos mokinių vertinami kaip sunkūs, sausi ir neįdomūs. Viena iš priežasčių yra labai teorinis tiksliųjų ir gamtos dalykų mokymas, trūksta praktiškumo bei supratimo, kaip tikslieji dalykai gali būti pritaikomi kasdieniniame gyvenime. Siekdami didinti gamtos, technologijų mokslų, matematikos patrauklumą, mokinių susidomėjimą jais, ieškojome aktyvaus mokymosi metodų, o ypač probleminio, tyrinėjimu grindžiamo mokym(si), ir 2015–2016 m. m. įkūrėme edukacinę laboratoriją, mūsų manymu, tinkamą aplinką vaikų gebėjimams, savarankiškumui ugdyti, inovatyvioms iniciatyvoms skatinti, mokinio talentams atskleisti.
Šiais mokslo metais priėmėme, ko gero, vieną iš perspektyviausių sprendimų – vesti robotikos užsiėmimus ir programavimo pamokas progimnazijoje. Programos, kurias įgyvendinant mokiniams talkina entuziastingi mokytojai – Aleksandr Podnebesnov ir Alina Bura – padeda mokiniams susipažinti su robotikos mokslu ir jo galimybėmis. Užsiėmimuose, dirbdami su VEX robotais, vaikai lavina kūrybinius, mokslinius, techninius robotų konstravimo ir programavimo įgūdžius, ugdosi gebėjimą vertinti save, įgyja vis didesnį pasitikėjimą ruoštis ir dalyvauti robotikos varžybose, konkursuose, čempionatuose. O patirties ir šioje srityje mūsų mokiniai jau turi, nes dvejus metus iš eilės dalyvavo respublikinėse robotų varžybose. Gruodžio 12 d. Pagėgių Algimanto Mackaus gimnazijoje mūsų progimnazijos mokiniai: Eliotas Bartkevičius (6A kl.), Dovydas Čepas (6C kl.), Dominykas Avinas (6C kl.), Motiejus Diska (6B kl.), Vidas Garbulis (7B kl.), Konstantinas Piatrachka (7R kl.), VEX IQ robotų varžybose rungėsi su respublikos gimnazijų ir progimnazijų komandomis. Pirmoje rungtyje – robotų varžybose – dalyviai, laikydamiesi „VEX IQ Challenge crossover“ taisyklių, rodė savo meistriškumą valdydami robotus. Komandos aiškinosi, kurių robotai greičiausi ir kurių pasirinkta žaidimo strategija leis surinkti kiek įmanoma daugiau taškų. Tai padaryti tikrai nebuvo lengva, tačiau mūsų progimnazijos mokiniai sugalvojo gerą taktiką ir užėmė 2-ąją vietą. Grįžę į progimnaziją, pilnutėlėje aktų salėje mokiniai dalijosi įspūdžiais ir pasakojo apie varžybas, rodė nuotraukas ir jau kūrė naujus planus, nes noras tobulėti patiems ir tobulinti robotus buvo didžiulis. Mokinius skatino ir progimnazijos direktoriaus Jurij Semaško įteikti varžybų organizatorių paruošti pažymėjimai bei statulėlė ir, be abejo, visų mokinių palaikymas ir dėmesys.
Progimnazijoje mokiniai mokosi ir 3D modeliavimo, nes edukacinėje laboratorijoje yra 3D spausdintuvas. ,,3D modeliavimo“ užsiėmimuose ugdomas kūrybiškumas, inžinerinis suvokimas ir mąstymas, gebėjimas naudotis trimate modeliavimo sistema. Mokiniai mokosi projektuoti norimus trimačius modelius (pvz.: detales, varžtus, papuošalus ir pan.), dirbti su 3D projektavimo programomis.
Taigi jau nuo penktos klasės mokantis robotikos, 3D modeliavimo ir apskritai dirbant edukacinėje laboratorijoje, kurioje yra 3D projektorius ir skaitmeninis ugdymo turinys, daugiafunkcinės staklytės, o šiemet atsiras ir dar viena technikos naujovė – lazerinės pjovimo staklės, mokiniai ne tik ugdosi inovatyvius techninius gebėjimus, bet ir mokosi dirbti komandoje, ugdosi bendradarbiavimo, komunikavimo įgūdžius, lavinamas jų gebėjimas priimti sprendimus, loginis mąstymas, skatinamas kūrybiškumas per praktinę veiklą, kai iš virtualaus pasaulio jų svajonės persikelia į realybę. Neabejojame, jog visų užsiėmimų metu įgytos žinios ir įgūdžiai, patirtis konkursuose ir varžybose padės sėkmingai mokinių socializacijai visuomenėje, orientuotis pasirenkant savo profesinį kelią.
Džiaugiuosi, kad Švenčionių progimnazijos mokiniai mokosi naudodamiesi inovatyviomis šiuolaikinėmis technologijomis. Mes esame įsitikinę, kad mūsų vaikai turi turėti galimybę žengti koja kojon su šiandieninėmis inovacijomis, ugdytis tyrėjams ir kūrėjams reikalingas kompetencijas. Mes turime paskatinti vaiką kurti, nes, ką gali žinoti, gal auginame genijų, kuris visiems palengvins gyvenimą, nors akimirkai sustabdys laiką, kurio visad taip trūksta.
Irena Stuglienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Gruodžio 12 ir 16 dienomis, 5C klasės įkvėpti, Reškutėnų tradicinių amatų centre lankėmės ir mes – 5A ir 5B mokiniai. Mes dalyvavome kulinarinio paveldo edukaciniame užsiėmime – „Tradicinių kleckiukų gamyba“. Užsiėmimus vedė kulinarinio paveldo puoselėtoja, centro etninės veiklos organizatorė Janė Petkūnienė. Labai džiaugiamės, kad kartu su mumis užsiėmimuose dalyvavo ir po vieną mamytę iš klasės.
Atvykę į Reškutėnų tradicinių amatų centrą turėjome galimybę savarankiškai suminkyti tešlą, suformuoti kūčiukus, juos išsikepti ir čia pat degustuoti ar nusivežti pavaišinti tėvelius.
Taip pat susipažinome su amatų centro veikla. Išgirdome apie senolių baltų tradicijas adventiniu laikotarpiu ir pagrindinio Kūčių patiekalo ritualinę reikšmę. Apie tai mums papasakojo etnologė, centro etninės veiklos skyriaus vedėja dr. Regina Mikštaitė-Čičiurkienė. Turėjome galimybę susipažinti su Švenčionių rajono meno kūrėjų ir meno mėgėjų darbais. Išvykos pabaigoje aplankėme Reškutėnų muziejų, o apie ekspoziciją mums pasakojo Viktorija Lapėnienė.
Milana Čepulkovskytė, 5b kl.