Archive for gruodžio 6th, 2017
Šiandieninė mokykla turi suteikti ne tik žinių, bet ir ugdyti dorą ir sąmoningą pilietį, iniciatyvias, atviras, kūrybiškas, mokytis gebančias asmenybes. Siekiant išugdyti tokią stiprią asmenybę, Švenčionių progimnazijoje ugdymo procesas vyksta suliejant tam skirtas erdves ir patirtis. Stengiamasi, kad mokymasis būtų prasmingas, įdomus, keliantis mokiniams iššūkius, gilus, o pasirinkti mokymosi metodai – patirtiniai, interaktyvūs, provokuojantys, motyvuojantys ir skatinantys smalsumą, žingeidumą, lavinantys lyderystės, kūrybiškumo, kritinio, loginio mąstymo, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Viena iš tokių veiklų, padedanti mokiniams atrasti mokymosi prasmę ir džiaugsmą, kurianti atvirą, besimokančią ir žiniomis bei patirtimi besidalijančią bendruomenę, yra Progimnazijos bendruomenės diena, kuri šiais metais vyko lapkričio 30 dieną.
Organizuojant progimnazijos bendruomenės dieną, o ypač planuojant netradicines veiklas, savo idėjomis ir realiais darbais aktyviai prisidėjo mokiniai, jų tėveliai, socialiniai partneriai ir, žinoma, mokytojai, todėl nuspręsti, kas bus tą dieną progimnazijoje, buvo nesunku. Be to, pasufleravo ir turima sėkminga pernykštė patirtis. Taigi ilgai nesvarsčius, buvo nuspręsta Progimnazijos bendruomenės dieną kasdienes tvarkaraščio pamokas pakeisti kitomis: klasės bendruomenės pamokomis-diskusijomis, protmūšiais, kūrybinio rašymo užsiėmimais, sporto varžybomis.
Artėjantis Lietuvos šimtmetis dar labiau sustiprino suvokimą, kad kiekvienas iš mūsų esame savo pačių, progimnazijos, Lietuvos kūrėjai. Todėl viena iš veiklų ir buvo sukurti idėją apie tai, kokią savo klasę, progimnaziją, gimtąjį miestą ir kokią savo Lietuvą norime matyti, bei pačiomis svarbiausiomis ir gražiausiomis idėjomis pasidalinti su kitais. Nors kūrybinio rašymo ,,Mano idėja“ temos iš anksto buvo nežinomos, smagu, kad minčių netrūko nė vienam rašančiajam ir kiekvienas jų kėlė drąsias idėjas, liudijančias, jog rūpi visa, kas yra aplink, rūpi šalies stiprybė ir gerovė. Štai kelios pačių mažiausiųjų, penktokų, sukurtos idėjos klasei: ,,Lietuvos šimtmečiui paminėti organizuoti ekskursiją į televizijos bokštą“, ,,Turėti klasėje ,,gyvąjį kampelį“, ,,Auginti įdomesnius augalus arba turėti klasėje akvariumą ar terariumą“; šeštų klasių mokiniai sukūrė idėjas progimnazijai: ,,Dalyvauti mainų programose“, ,,Surinkti informaciją ir pateikti visuomenei apie 1918 m. vasario 16-osios akto signatarus, kilusius iš Švenčionių krašto“, ,,Švęsti progimnazijos gimtadienį“; septintokai savo idėjas skyrė miestui: ,,Įkurti miesto parke Lietuvos šimtmečiui skirtą pėsčiųjų taką (100 m), kuriame būtų pažymėtos Lietuvai svarbios 1918–2018 m. datos“, ,,Įrengti Jaunimo pramogų centrą, o šalia jo – mini zoologijos sodą“, ,, Pastatyti ,,Teslos“ gamyklą ir sukurti daugiau darbo vietų“; aštuntokai idėjas skyrė Lietuvai: ,,Skatinti kūrėjus ir investuoti į išradimus“, ,,Pastatyti daugiau šilumos jėgainių“, ,,Mokyklose vesti tautiškumo pamokas“, ,,Kurti projektus, skatinančius žmones tausoti gamtą“. Tai tik trylika pačių svarbiausių idėjų, kurios atskleidžia, kad mums labai svarbu, kaip gyvensime po 5, 10 ar …100 metų. Minčių, ką galima padaryti klasėje, progimnazijoje, mieste ir šalyje buvo kur kas daugiau. Galbūt ne visos jos taps realybe, tačiau norisi tikėti, kad dauguma jų bus įgyvendintos ir džiugins širdis.
Kūrybiškose, turiningose ir įsimintinose klasės bendruomenės pamokose vyko pokalbiai tema ,,Imuniteto prieš patyčias ir smurtą stiprinimas“. Pokalbių, diskusijų, kai kuriose klasėse netgi debatų metu buvo kalbama apie savęs pažinimo svarbą, empatiją, problemų ir konfliktų sprendimą, pykčio valdymą, streso įveikimą, bendravimo ir bendradarbiavimo svarbą. Mokiniai ir gausiai susirinkę jų tėvai aptarinėjo kiekvieno klasės, o taip pat ir progimnazijos bendruomenės nario įnašą kuriant pozityvų progimnazijos mikroklimatą, skatinant ir propaguojant savanorystę, dalyvaujant pilietinėje, socialinėje ir kitoje bendruomeninėje veikloje. Dalydamosi patirtimi, keisdamosi nuomonėmis klasių bendruomenės kartu su socialiniais partneriais iš Švenčionių užkardos, Švenčionių policijos komisariato, Švenčionėlių miškų urėdijos šiltai pabendravo, pasidalino pastebėjimais, patirtimi. Norėtųsi akcentuoti tai, jog kiekvienas klasės bendruomenės narys buvo ,,matomas”, kiekvienas mokinys ir netgi pats nedrąsiausias išsakė mintis ir jautėsi svarbus ir reikalingas.
Didelis būrys azartiškų ir labai rimtai nusiteikusių mokinių, tėvelių bei mokytojų rinkosi į aktų salę – į protų mūšius, kurie buvo organizuoti kiekvienam klasių koncentrui. Visų protmūšių metu vyko tikros smegenų kovos, nes visos komandos buvo nusiteikusios pergalingai, nepaisant to, jog organizatorių parengti klausimai bei užduotys dažnai buvo kietas riešutėlis, reikalaujantis ne tik žinių, bet ir sumanumo, loginio mąstymo ir puikaus savo gimtojo krašto, savo progimnazijos istorijos išmanymo. Tačiau niekas komandų neišmušė iš vėžių ir tik sirgaliams skirti klausimai bei sėkmė lėmė, kad labai nedideliu taškų skirtumu nugalėtojai džiaugėsi pergale. Smagu, jog mokiniams patinka įvairūs linksmi, komandiniai, o ypač intelektualūs žaidimai. Dažnai jie tai priima tiesiog kaip žaidimą, o iš tiesų mokosi įvairių dalykų, tuo pačiu – tai yra ir tarpusavio pagalba, sutarimas bei bendras mokymasis. O kai komandoje be klasės draugų dar yra trys tėveliai (buvo norinčių ir daugiau, bet neleido žaidimo taisyklės), kurie labai stengiasi atlikti visas užduotis, padaryti viską, kad tik komanda nugalėtų, ryžtas ir atsakomybės jausmas tik stiprėja.
Ypatingai daug gerų emocijų Bendruomenės dieną liejosi sporto salėje. Kiekvieną pamoką netilo kūno kultūros mokytojo švilpukas ir sirgalių šūksniai, nes aikštelėje rungėsi stipriausios klasių komandos. Nors dominavo gera nuotaika ir šypsenos, tačiau estafečių kovos buvo labai atkaklios. Kiekvienos komandos narys buvo nepaprastai azartiškas ir greitas, o aistringi sirgaliai labai emocingai palaikė savo komandos narius, skandavo šūkius, mojavo plakatais. Na, o kai toks palaikymas, ir vėlgi komandoje savo jėgų negaili tėčiai ir mamos, tai noras nugalėti tampa dar didesnis. Nepaisant to, jog kaip ir visose varžybose buvo išaiškinti nugalėtojai, tikrąja varžybų laimėtoja galima buvo skelbti puikią nuotaiką, labai svarbų ir reikalingą tarpusavio supratimą ir darnų komandinį darbą.
Dienai artėjant į pabaigą, vyko refleksija, kurios metu pilnutėlėje aktų salėje buvo aptarta veikla, pasidžiaugta turininga ir kūrybinga diena, įteikti apdovanojimai ir šventiniai suvenyrai protmūšių, sporto varžybų nugalėtojams, aktyviausiems, laiko, idėjų, žinių ir jėgų negailėjusiems tėveliams, ištikimiausiems pagalbininkams – socialiniams partneriams, išsakytos visos bendruomenės dienos metu susikaupusios mintys. Progimnazijos direktorius Jurij Semaško kreipdamasis į bendruomenę sakė, jog ši diena parodė, kad esame atviri ir bendruomeniški, besimokantys ir besidalinantys žiniomis, patirtimi ir sėkmės pavyzdžiais. Kiekvienas bendruomenės narys atlieka savo vaidmenį ir prisideda prie progimnazijos augimo. „Džiugu, – sakė direktorius, – kad mokiniai, tėveliai, mokytojai didžiuojasi progimnazija, džiaugiasi, kad ji vis labiau modernėja, kad ugdymo(si) procese taikomos naujausios šiuolaikinės technologijos, kad estetiška aplinka stiprina mokymosi motyvaciją, kad laukia nauji sumanymai, dalis kurių jau labai greitai, dar šiais metais, bus įgyvendinti.“ Renginio pabaigoje daug plojimų sulaukė nuotaikingas progimnazijos meno kolektyvo ,,Šaltinėlis“ koncertas. Skambi daina, smagus šokis, įtaigi tarmiškai papasakota istorija dar labiau sustiprino emocinius ryšius ir bendrumo jausmą, o trykštanti jaunatviška energija ir veržlumas įkvėpė tęsti pradėtus darbus ir planuoti naujus.
Pasibaigus Progimnazijos bendruomenės dienai dar ilgokai besitęsiantys jaukūs pašnekesiai bylojo, kad iniciatyvos, kurių imamasi progimnazijoje, bendruomenei svarbios ir reikalingos, kaip ir progimnazijai svarbus ir reikalingas kiekvienas jos narys. Progimnazijos bendruomenės diena – tai įrodymas, kad bendruomenę sudaro kaskart vis tvirtesniais ryšiais pagrįstas bendravimas tarp motyvuotų ir į sėkmę orientuotų mokinių, jų pasiekimais besirūpinančių tėvų ir nuolat atgalinį ryšį pateikiančių mokytojų.
Irena Stuglienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui