Archive for vasario 27th, 2014
Švenčionių vidurinėje mokykloje daug dėmesio skiriama mokinių karjeros ugdymui. Praeitais mokslo metais mokykla pradėjo įgyvendinti naują ugdymo karjerai veiklą – „šešėliavimą“. Tai galimybė mokiniams praleisti darbo dieną su organizacijos darbuotoju stebint jo kasdienį darbą. Apie penkiolika mokinių jau pasinaudojo unikalia proga vieną dieną pabūti mokytojų, mokyklos psichologų, socialinių pedagogų, logopedų, administracijos atstovų, vadybininkų, serviso ar kitų profesijų darbuotojų „šešėliais“.
Niekas neabejoja, kad sėkmingam karjeros keliui mokiniai turi pradėti ruoštis dar mokykloje. Paskutiniu metu tam skiriamas vis didesnis dėmesys. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras visoje Lietuvoje įgyvendina projektą, kuriuo siekiama sukurti ir išplėtoti darnią karjeros paslaugų sistemą bendrajame ugdyme. Įgyvendinant šį tikslą teikiama konkreti pagalba mokiniams įvairiuose karjeros plėtojimo etapuose.
Švenčionių vidurinėje mokykloje aktyviai su mokiniais šiais klausimais dirba ugdymo karjerai koordinacinė grupė. Ji padeda mokiniams išmokti sistemingai kaupti žinias, lavinti gebėjimus, ugdytis kompetencijas, padėsiančias rinktis studijų kryptį, profesinę veiklą bei planuoti savo vietą darbo rinkoje. Tuo tikslu organizuojami susitikimai su įvairių profesijų atstovais, rengiamos ekskursijos į įvairias įmones ir organizacijas.
Šiais mokslo metais tęsiama naujo pobūdžio veikla – „šešėliavimas“, kviečianti dalyvauti visus 10–12 klasių mokinius. Pirmiausia jų prašoma užpildyti karjeros planą, išdėstyti savo motyvus, kokią profesiją planuojama rinktis, kokių gebėjimų mokinys mano turįs. Tada, atsižvelgdami į mokinio pageidavimus, mes ieškome jo pasirinktos profesijos atstovo, kuris sutiktų praleisti dieną ar kelias su mokiniu ir išsamiau supažindintų su savo darbu.
2013-2014 m. m. „šešėliavimo“ veiklą išbandė apie penkiolika mokinių. Jie turėjo progą darbo dieną praleisti su mokyklos darbuotojais ir UAB „Ausegra“ serviso atstovais. Kalbinti mokiniai tikino, jog tai buvo nepaprastai įdomi patirtis, padėjusi dar tvirčiau apsispręsti dėl studijų pasirinkimo.
Mokiniai sakė, jog nauja patirtis buvo reikalinga ir įdomi bei padėjo suprasti, jog jie iš tiesų nori dirbti tokį darbą. „Buvo labai naudinga iš arti pamatyti mokytojo, socialinio pedagogo, mokyklos psichologo, logopedo darbą“- dalijosi įspūdžiais ,,Šešėliavimas“ projekto dalyviai.
Apsilankę Vilniuje, automobilių aptarnavimo centre – UAB „Ausegra“, turėjo progą praleisti visą dieną su įmonės darbuotojais, stebėti jų kasdienį darbą, talkinti atliekant tam tikras užduotis. Įmonės vadovas Arvydas Gailiušas organizavo susitikimus su Volkswagen serviso partneriais Lietuvoje UAB „Rimtoma“ ir UAB „Asvela“ darbuotojais, kurie atlieka automobilių, sunkvežimio, motociklų, keturračių ir kitų transporto priemonių variklio galvučių tikrinimą, variklio blokų šlifavimą, pilną galvučių remontą ir daug kitų paslaugų. Stebėjosi, kad įmonės darbuotojai naudoja pažangiausias technologijas bei įrangą, yra kūrybingi, iniciatyvūs žmonės, siekiantys mokytis ir tobulėti. Todėl, norint atlikti sudėtingus remonto darbus, reikia nuolat dalyvauti mokymuose ir kvalifikacijos kėlimo kursuose, gilinti technines žinias.
Po to supažindino su autoservisu, jo darbo pobūdžiu, kiekvienam mokiniui buvo pasiūlytas jį dominantis darbas. Vieni nuskubėjo prie mašinų keltuvų, kiti – prie kompiuterinės diagnostikos salės, dar kitus domino variklių, ratų remontas. Sužinojo, kaip pakeisti stabdžių kaladėles naujomis, kaip įpilti stabdžių skystį, kaip taisyklingai nuimti variklio stūmoklius. Ypač įdomu buvo prie naujų automobilių modelių, sužinoti apie jų sandarą, stebėti, kaip atliekama kompiuterinė diagnostika.
Mokiniai įsitikino, jog visos specialybės yra geros, tačiau svarbiausia atrasti tą vienintelę, kuri teiktų džiaugsmą, norą tobulėti ir siekti vis geresnių rezultatų. Aktyvus domėjimasis karjeros ugdymo organizuojamais renginiais bei veikla paskatins mokinius daug anksčiau pažinti ne tik savo norus, bet ir pasirinkti teisingą būsimos karjeros kelią.
Mokyklos karjeros koordinatorė Liudmila Semaško
Mes, penktokai, esame labai aktyvūs, žingeidūs, viskuo domimės, todėl pasitarę nusprendėme aplankyti Pinigų muziejų. Dalyvavimas edukaciniame užsiėmime „Bankininkystės ir pinigų istorija“ paliko nepakartojamą įspūdį, vyko praktiniai užsiėmimai su interaktyviomis mokomosiomis priemonėmis. Nustebino apžvalginė ekskursija daugiasluoksnėje muziejaus ekspozicijoje, kurioje susipina turtinga pinigų istorija ir šiandienos ekonominio gyvenimo aktualijos.
Pinigų istorijai skirtoje salėje susipažinome su pinigų raida nuo seniausių jų formų – grūdų, kriauklių, kailių, gintaro – iki elektroninių pinigų. Ekspozicija suskirstyta lengvai įsimenamomis temomis, kurios atspindi esminius pinigų istorijos etapus.
Ekspozicijos centre – senieji monetų lobiai ir juvelyriniai gaminiai su monetomis. Improvizuota monetų kalykla supažindina su skirtingomis monetų kalybos technologijomis: primityvūs kaldinimo įrankiai atgyja atkurto XV a. monetų kalėjo rankose, o šiuolaikiniai monetų gamybos procesai demonstruojami čia pat įtaisytuose ekranuose. Šioje salėje taip pat įrengtos interaktyvios svarstyklės, žmogaus kūno masę paverčiančios aukso ar kito metalo mase ir suskaičiuojančios jo vertę pasirinkta valiuta. Mus pasvėrė, gavome kvitą, kuriame buvo nurodyta kaina, jei būtume iš aukso, sidabro ar platinos.
Ta pačia tema mums prabyla ir meninės instaliacijos. Salės grindyse atsispindi nuolatinė pinigų kaita, o Europos perėjimą į naują epochą pažymi Leono Pivoriūno kompozicija. „Architektūrinė atodanga“ iš sunaikintų Europos Sąjungos valstybėse galiojusių nacionalinių pinigų. Joje lankytojai supažindinami su šiandien įvairiose valstybėse naudojamais banknotais ir monetomis.
Apžiūrint į specialius stalčius sudėtus skirtingų valstybių apyvartinius banknotus video sienoje galima išvysti įvairios informacijos apie pasirinktąją šalį. Daug dėmesio skirta Lietuvos bankui – centriniam Lietuvos Respublikos bankui, kurio viena iš pagrindinių funkcijų yra pinigų emisija. Vitrinose išdėstyti eksponatai pasakoja apie šiuolaikinių lietuviškų pinigų gamybą, jų gamybos priemones, skirtingų gamintojų taikytus technologinius sprendimus, eksponuojami į apyvartą neišleistų banknotų pavyzdžiai. Ekskursijos vadovė papasakojo apie banknotų apsaugą ir čia pat UV detektoriumi pasitikrinome savo turimus banknotus.
Iš tiesų buvo labai smagu, gavome puikių dovanų. Ekskursijos metu susipažinome su muziejaus ekspozicijomis, geriau supratome turtingą pinigų istoriją ir šiandienos ekonominio gyvenimo aktualijas, siūlome ir jums apsilankyti .
Akvilė Krikštulytė 5C klasės mokinė