Archive for gegužės, 2018
Dorinio ugdymo (etikos) mokytoja Liudmila Semaško mūsų klasėje organizavo integruotą užsiėmimą ir ekskursiją į Vilniaus universiteto Teorinės fizikos ir astronomijos instituto Molėtų astronomijos observatoriją. Organizuotos veiklos tikslas – susipažinti su netoli mūsų dirbančiais mokslininkais, suprantamai ir patraukliai paaiškinti jų atliekamų tyrinėjimų ir ieškojimų esmę ir naudą visuomenei. Didžiausia Lietuvos observatorija įkurta ant 200 m aukščio Kaldinių kalvos Kulionių kaime. Observatorijoje pirmas teleskopas sumontuotas 1969 m. Dabar veikia trys teleskopai.
Ekskursijos metu mes buvom supažindinami su Lietuvos ir pasaulio astronomijos naujienomis, teleskopais, nuostabaus grožio spalvotomis planetų, žvaigždžių, ūkų, spiečių, galaktikų nuotraukomis, taip pat mums pademonstravo 165 cm skersmens teleskopą, kuris yra didžiausias mokslinės paskirties įrenginys Šiaurės Europoje.
Sugrįžę iš Molėtų astronomijos observatorijos per etikos pamoką surengėm išvykos aptarimą-refleksija, kurios metu pasidalijome savo mintimis ir pastebėjimais. Dėkojame etikos mokytojai už originalias idėjas ir netradicinius metodus perteikiant žinias pamokų metu.
Akvilė Vilkavickaitė, 6A klasė
Mes, 7–8 klasių mokiniai, su klasių auklėtojais šių metų gegužės 17 ir 24 d. vykome į „UAB Intersurgical“. Šias edukacines pamokas mums organizavo karjeros ugdymo mokytoja Liudmila Semaško. Nuvykę į įmonę, mes pirmiausia susipažinome su jų gaminama produkcija, o tada apsirenge specialią aprangą patraukėme gamybinių patalpų link.
Sužinojome, jog „Intersurgical“ įsikūrė 1984 metais Anglijoje, bet iš Anglijos siųsti savo gaminius buvo nepatogu, tad įmonė 1992 metais persikėlė į Lietuvą, Pabradės miestą, nes iš Lietuvos patogiau tiekti savo produkciją į kitas Europos šalis. „UAB Intersurgical“ – vienintelė Europoje. Ji gamina oro takams, anestezijai, reanimacijai, deguonies ir aerozolio terapijai skirtus gaminius. Šiuo metu ten dirba 2500 įvairių sričių specialistai, pavyzdžiui: inžinieriai, programuotojai, surinkėjai, šaltkalviai, vadybininkai ir dar daug kitų. Norint dirbti šioje įmonėje, reikia gerai mokėti anglų kalbą, matematiką, fiziką, chemiją ir robotiką. Šiuo metu labai reikalingi inžinieriai, programuotojai ir vadybininkai.
Įmonė savo produkciją eksportuoja į daugiau negu 100 šalių. Per mėnesį parduoda prekių už 100 mln. eurų, pagaminama 15 milijonų gaminių. Patalpos užima 45000m2.. Gaminius gamina ne tik žmonės, bet ir robotai. Turi svečių namus, bei sporto sale, kurioje darbuotojai su savo šeimos nariais gali sportuoti nemokamai.
Įmonė išties didelė, tad labai gaila, kad negalėjome visko apžiūrėti. Todėl tikimės sugrįžti, nes ši ekskursija mums buvo labai naudinga.
Ekskursijos dalyviai
Mūsų progimnazijos direktorius Jurij Semaško labai aktyviai palaiko naujoves mokymosi procese, skatina vykdyti įvairią gamtosaugos veiklą, projektus, tad biologijos mokytojai Lilijai Rutkovskajai pasiūlus progimnazijos teritorijoje įkurti vabzdžių viešbutį, direktorius ne tik palaikė šią idėją, bet ir pasiūlė įvairių būdų jį projektuojant. Puikius „apartamentus“ sukonstravo technologijų mokytojas Aleksandr Podnebesnov su mokiniais technologijų pamokų metu. „Vabzdžių viešbutį“ stengėmės padaryti iš natūralių medžiagų, jis užpildytas įvairia gamtine medžiaga: medžių žieve, šiaudais, kankorėžiais, kaladėlėmis su tuneliukais.
Vabzdžių viešbutis – tai yra puiki proga savo progimnazijos teritorijoje stebėti, kokie gyventojai apsigyveno sukurtame namuke. Vabzdžių namai arba viešbučiai daugelyje šalių įrengiami parkuose, botanikos soduose, privačiose valdose kaip gamtosauginė ir edukacinė priemonė. Jų tikslas – ne tik apsaugoti biologinę įvairovę, bet ir padėti geriau susipažinti su vabzdžių gyvenimu, jų vieta ir funkcijomis ekosistemose, nes tokiuose viešbučiuose matyti tarsi sumažintas vabzdžių gyvenimo gamtoje modelis. Mūsų įrengtas „Vabzdžių viešbutis“ ne tik papuošė progimnazijos aplinką, bet ir tapo puikia mokomąja priemone mokiniams artimiau pažinti mažuosius gyventojus, tyrinėti juos, sekti jų gyvenimo būdą.
Rūta Vilkuotytė, 6A klasė
Vilniaus apskrities Švenčionių priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba organizavo akciją „Būk saugus, mokiny“, kurios tikslas – supažindinti bendrojo ugdymo mokyklų mokinius su saugaus elgesio taisyklėmis buityje ir gamtoje, populiarinti pilietiškumo pavyzdžius, motyvuoti mokinius pilietiškai ir savanoriškai veiklai gaisrinės saugos srityje.
Klasės valandėlės metu susipažinome su akcijos nuostatais ir susitarėme dėl ekskursijos į Švenčionių priešgaisrinę gelbėjimo tarnybą.
Švenčionių priešgaisrinėje gelbėjimo tarnyboje mus labai draugiškai pasitiko. Ten buvom supažindinti su ugniagesio gelbėtojo profesija ir darbo subtilybėmis, su jų darbe naudojamomis transporto priemonėmis, veiklos specifika. Mes aktyviai klausinėjome apie darbo kasdienybę, profesijos įgijimo galimybes bei darbo iššūkius.
Tokios akcijos ne tik padeda išmokti, kaip elgtis įvykus nelaimei, bet ir populiarinti ugniagesio gelbėtojo profesiją visuomenėje. Nuoširdžiai dėkojame už turiningą ir naudingą ekskursiją o tai pat už drąsą bei pasiaukojimą gelbstint žmonių gyvybes.
Renata Sliesoraitytė, 6A klasė
Gegužės 9 dieną į Švenčionis atkeliavęs unikalus namas ant ratų sulaukė didžiulio gyventojų susidomėjimo. Aplinkos ministerijos iniciatyva organizuotuose „Darniuose namuose“ ant ratų apsilankė ir progimnazijos ekologinio klubo „Žuvėdra“ nariai.
Ekspozicijos vietoje mokiniai apžiūrėjo nematytą namo interjerą, kuris padarytas iš įvairių jau nebenaudojamų, bet perdarytų ir atnaujintų daiktų. ,,Mus labai sudomino, kaip iš senų atliekų galima pagaminti naujus daiktus, pavyzdžiui, iš putplaščio ir strypelių galima padaryti puikią knygų lentyną, iš lėkščių – veidrodžius, iš arbatinukų – šviestuvą“, – įspūdžiais dalinosi ekologinio klubo ,,Žuvėdra“ narė Skaistė Ginko.
Savo žinias aplinkosaugos srityje galėjome pasitikrinti viktorinoje, diskusijos metų apie atsakingą vartojimą, atliekų prevenciją ir tvarkymą. Šio renginio metu supratome, kad daug žinių gavome apie aplinkosaugą progimnazijoje, žinojome, kaip rūšiuoti, kur dėti maisto atliekas, kas yra kompostas. Drąsiai atsakinėjome į pateiktus klausimus, diskutavome. Buvome apdovanoti prizais.
Palapinėje-dirbtuvėje mokėmės iš senų marškinėlių pagaminti rankines, patys dekoravome vienkartinius indelius ir sodinome gėles. Buvo labai įdomu,
Manome, kad tokios akcijos yra labai svarbios visuomenei, nes skatina saikingą vartojimą tausojant gamtą bei jos išteklius.
Aušrinė Labogaitė, 6c klasė, ekologinio klubo ,,Žuvėdra“ prezidentė
Gegužės 4 dieną, penktadienį, Švenčionių progimnazijos ,,Svajonių“ parke vyko neįprastas judėjimas – savo iniciatyva beržų sodinimo akciją organizavo 6C ir 8C klasės. Labai draugiškai, padedami vienas kitam, kiekvienas mokinys noriai sodino savo berželį, papuošdamas sodinimo vietą akmenukais, kankorėžiais. Taip buvo pasodinta daugiau nei 40 medelių ir įkurtas ,,Svajonių “ parko ,,Draugystės“ beržynas, skirtas Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui paminėti.
Tačiau suprantama, kad pasodinti medelį, tai tik dalis darbo, dar jį reikia prižiūrėti, palaistyti. Labai džiugu, kad visi medeliai prigijo. Mokiniai labai atsakingai rūpinasi sodinukais, nuolat laisto, aplanko, fotografuoja, stebi, kaip jie auga. Kadangi 8C klasės mokiniai kitais mokslo metais keliaus į kitas mokymosi įstaigas, tai prižiūrėti jų pasodintus medelius draugiškai pažadėjo 6C klasės mokiniai, o jie patys visada galės aplankyti savo pasodintą medelį .
Norime padėkoti daigyno-medelyno viršininkui Viktor Trusov už padovanotus berželius, progimnazijos administracijai, klasės auklėtojoms už galimybes realizuoti savo idėjas.
Aušrinė Labogaitė, Diana Užlytė, 6C klasė
Informacinių technologijų naudojimo ugdymo procese veiksmingumas priklauso nuo to, kokiais mokymo metodais yra dirbama, kokia techninė ir pedagoginė pagalba teikiama mokytojams. Skaitmeniniai vadovėliai, skaitmeninės mokymo(si) priemonės, virtualiosios mokymo(si) erdvės mokiniams ir mokytojams, mokytojų kompiuterinis raštingumas, nuostatos ir darbo metodai yra labai svarbūs, kad informacinių technologijų naudojimas mokymo ir mokymosi procese būtų prasmingas.
Suprantama, kad kelias iki prasmingo informacinių technologijų naudojimo ugdymo procese yra ne trumpas. ,,Kai 2012 m. prasidėjo mokyklos vidaus struktūros pertvarka, susimąstėme, kokią savo progimnaziją mes norime turėti, kokios bus mūsų prioritetinės sritys, kokius tikslus ir uždavinius išsikelsime?“ – seminaro atidarymo metu kalbėjo progimnazijos direktorius Jurij Semaško. „Tuomet vienu iš tikslų ir tapo šiuolaikinė mokymo(-si) erdvė ir priemonės, leidžiančios su mokiniais kalbėti ,,jų kalba“, skatinančios mokymosi motyvaciją, padedančios geriau įsisavinti mokomosios medžiagos turinį, siekti geresnių mokymosi rezultatų, mokytojų darbo profesionalumo. Šiandien mes esame, manau, „apsiginklavę“ pažangiomis šiuolaikinėmis technologijomis taip, kad galime kurti ir tobulinti įvairias mokymo su technologijomis metodikas ir būdus, kad technologijų padedami kuriame mokyklą kaip organizaciją, buriančią aplink save veiklią bendruomenę, – susirinkusiems seminaro dalyviams toliau kalbėjo direktorius.
Pripažįstant tai, jog vienas iš veiksmingiausių būdų susipažinti su naujovėmis, plėsti asmenines, profesines ir dalykines kompetencijas yra dalijimasis metodine ir praktine darbo patirtimi, gegužės 16 d. bendradarbiaujant su Švenčionių rajono švietimo pagalbos tarnyba progimnazijoje buvo organizuotas gerosios patirties seminaras „Sėkminga šiuolaikinių ir tradicinių mokymo(si) būdų ir metodų dermė“.
Tą dieną į seminarą, kurio tikslas – plėtoti profesinį bendradarbiavimą ir gerosios darbo patirties sklaidą kuriant šiuolaikinę mokymo(si) aplinką, kurioje būtų integruotos įvairios informacinės technologijos, atvyko 23 rajono mokytojai, mokyklų administracijos atstovai.
Seminaro metu svečiai stebėjo 9 progimnazijos mokytojų vedamas pamokas. Tai buvo matematikos, biologijos, istorijos, geografijos, robotikos, anglų kalbos ir lietuvių kalbos bei literatūros atviros pamokos, kurių metu naudoti stacionarūs ir planšetiniai kompiuteriai, interaktyvios lentos, interaktyvus ekranas, multimedija, 3D projektorius, aktyvaus atsako pulteliai, VEX IQ robotai, arena, optiniai mikroskopai, VEB vaizdo kamera, mokytojai ir mokiniai dirbo su Activ Inspire programa, SMART Notebook programa, Robotel SmartClass programa, ROBOTC Natural Language programavimo aplinka, EMA elektronine mokymosi aplinka, skaitmeniniu 3D vaizdo mokymosi turiniu ir kt.
Antroje seminaro dalyje, t. y. aptarime, buvo kalbama apie tai, jog investicijos į panašias priemones kuria naują IKT grįstą pedagogiką: naują požiūrį į IKT grindžiamą mokymą ir mokymąsi, mokytojo ir mokinio vaidmenis, mokymo(si) turinį, metodus, vertinimą ir pan. Seminare dalyvavusi Kultūros, švietimo, jaunimo ir sporto skyriaus vedėja Teresa Sansevičienė pasidžiaugė progimnazijos veikla ir pabrėžė tai, jog patirtis, kuria pasidalijo progimnazija, dar kartą įrodė, kad labai svarbu mokyklose kurti šiuolaikinę mokymo(si) aplinką, kurioje būtų integruotos įvairios informacinės technologijos, kad visose mokykloje turi būti skatinama stipri mokyklų vadovų ir mokytojų lyderystė ir sutarimas dėl visų prasmingai taikomo IKT grįsto mokymo. Baigdama vedėja pacitavo seminaro atidarymo metu aukštaičių tarme nuotaikingą istoriją sekusią šeštos klasės mokinę Renatą Sliesoraitytę ir visiems palinkėjo niekada „nenulaiscie runkų“. Seminaro pabaigoje progimnazijos direktorius Jurij Semaško organizavo ekskursiją po progimnazijos ugdymo(si) erdves, papasakojo, kokiomis „stebuklingomis galiomis“ naudojasi progimnazijos bendruomenė, kurdama modernią mokyklą, siekdama įgyvendinti savo viziją.
Seminaras „Sėkminga šiuolaikinių ir tradicinių mokymo(si) būdų ir metodų dermė“ prabėgo įdomiai ir turiningai. Jis subūrė visus, kurie kuria naują, informacijos šaltinių ir bendravimo priemonių įvairovės praturtintą mokymosi aplinką, kurioje lengviau ugdyti kritinio mąstymo įgūdžius, integruoti įvairių sričių temas, taikyti aktyvius mokymo metodus, išryškinti ir lavinti individualius vaiko gebėjimus, mokyti dirbti savarankiškai ir grupėje.
Irena Stuglienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Gegužės 4 dieną 6c klasė važiavo į Lietuvos Respublikos Seimą. Nuvykę, mes pirmiausia atkreipėme dėmesį į gražų didelį pastatą. Vėliau mums papasakojo, kad Seimo rūmai buvo pastatyti 1990 metais ir kad iš viso yra 3 vienas su kitu sujungti rūmai.
Užėję į vidų, mes matėme pačią pirmąją Aktų salę, daug istorinių daiktų, kurie buvo padovanoti pirmajam Lietuvos Respublikos Seimo nariui Artūrui Sakalauskui. Sužinojome, jog Lietuvos Respublikos Seimas – (toliau Seimas) – Lietuvos parlamentas, nacionalinė įstatymų leidžiamosios valdžios institucija. Seimą sudaro tiesiogiai ir slaptu balsavimu ketveriems metams išrinktas 141 Seimo narys. Seimas laikomas išrinktu, kai yra išrinkta bent 3/5 Seimo narių. Naujai išrinktą Seimą susirinkti į pirmąjį posėdį, kuris turi įvykti per 15 dienų po Seimo išrinkimo, kviečia Respublikos Prezidentas. Jeigu Respublikos Prezidentas nekviečia Seimo susirinkti, Seimo nariai renkasi patys kitą dieną pasibaigus 15 dienų terminui. Seimas kasmet renkasi į eilines pavasario bei rudens sesijas. Jos trunka nuo kovo 10 iki birželio 30 d. ir nuo rugsėjo 10 iki gruodžio 23 d. Seimo Pirmininkas bent trečdalio visų Seimo narių siūlymu, o Konstitucijos numatytais atvejais – Respublikos Prezidentas gali sukviesti neeilines sesijas. Seimo posėdžiams vadovauja Seimo Pirmininkas arba vienas iš jo pavaduotojų. Po rinkimų pirmąjį Seimo posėdį pradeda vyriausias pagal amžių Seimo narys. Seimo struktūrą ir darbo tvarką nustato Seimo Statutas. Jis turi įstatymo galią.
Dėkojame visiems – progimnazijos administracijai, klasės auklėtojai, ugdymo karjerai mokytojai, Seimo darbuotojams – kad organizavo nuostabią ekskursiją po Lietuvos Respublikos Seimą.
Diana Užlytė, 6c klasė
Gegužės 10 d. progimnazijoje lankėsi Kroatijos Respublikos ambasados Lietuvoje laikinasis reikalų patikėtinis, įgaliotasis ministras Krešimir Kedmenec. Gerbiamas svečias susitiko su progimnazijos bendruomene, t. y. 8-ų klasių mokiniais, jų klasių auklėtojais ir kitais mokytojais.
Buvo labai malonu, kai susitikimo pradžioje ponas Krešimir Kedmenec į visus kreipėsi lietuvių kalba. Vėliau bendrauti ir vieniems kitus suprasti padėjo su gerbiamu svečiu atvykusi vertėja ir Švenčionių rajono savivaldybės tarybos sekretorė Miranda Kaneckaja-Steckevičienė. Susitikimas arba, galima sakyti, edukacinė pamoka apie Kroatiją prabėgo labai greitai, nes svečių dėka salėje susirinkę dalyviai buvo tuoj pat įtraukti į bendrą veiklą: atsakinėjo į klausimus, reiškė savo nuomonę, dalyvavo viktorinoje, kurios metu už teisingus atsakymus iš paties ambasadoriaus rankų gavo šaunius prizus, susijusius su Kroatijos Respublika.
Susitikimo pabaigoje tautiniais rūbais apsirengusios progimnazistės dėkojo ponui Krešimir Kedmenec ir jo komandai už puikią neakivaizdinę kelionę po Kroatiją, už kroatų kalbos pamokėles ir nuoširdų, šiltą bendravimą. Prisiminimui apie susitikimą svečias išsivežė progimnazijos suvenyrą, visų renginio dalyvių nuotrauką ir, pasak jo, gerą nuotaiką ir džiugias emocijas apie svetingą Švenčionių progimnaziją.
Siekdami užtikrinti sėkmingą penktokų adaptaciją progimnazijoje, kasmet vykdome projektą ,„Penktokų adaptacija“. Projektas prasideda kiekvienų metų pavasarį ir tęsiasi iki lapkričio mėnesio pabaigos, kai aptariame galutinius viso projekto rezultatus.
Vienas šio projektų uždavinių – siekti prasmingo dialogo su tėvais, kurti mikroklimatą, pagrįstą tarpusavio parama. Taigi š. m. balandžio 26 d. organizavome susitikimą su būsimų penktų klasių mokinių tėveliais. Džiugu, kad susitikime su progimnazijos administracija, būsimais klasių auklėtojais, pagalbos mokiniui specialistais dalyvavo daug tėvelių. Tądien buvo pristatyti progimnazijos tikslai ir uždaviniai, aptarti patys pagrindiniai ugdymo(si) klausimai, t.y. 5 klasės ugdymo planas, neformaliojo švietimo organizavimas, kultūrinė, pažintinė, socialinė, visuomeninė veikla, socialinė pagalba ir kiti klausimai. Susitikimo metu tėveliai apžiūrėjo progimnazijos ugdymo(si) erdves, dalyvaudami pokalbiuose su būsimais klasių auklėtojais išsiaiškino rūpimus klausimus.
Kitas svarbus šio projekto žingsnis – susitikimas su pačiais mokiniais, būsimais penktokais, kurie balandžio 30 d. kartu su savo pradinių klasių mokytojomis atskubėjo į progimnaziją ir labai noriai bei entuziastingai priėmė visą informaciją. Mokiniai susipažino su naujovėmis, kurios jų lauks ateinančiais mokslo metais, apsilankė kabinetuose ir išbandė mokymosi priemones (interaktyvias lentas, 3D akinius, interaktyvų ekraną, kalbų laboratoriją, edukacinę laboratoriją), surengė trumpas sporto varžybas sporto salėje, po kurių ilsėjosi relaksacijos kambaryje, apžiūrėjo valgyklą, biblioteką, skaityklą, muziejų ir kitas erdves.
Taigi vienas pirmųjų žingsnių šių metų „Penktokų adaptacijos“ projekte jau žengtas. Patirtis, įgyta susitikimų metu, nuramino, atsakė į daugelį klausimų, kurie kyla pereinant iš vienos mokyklos į kitą. Dabar, pasak tėvelių ir pačių vaikų, ramiai, o kai kurie ir nekantraudami, lauksime, kada prasidės nauji mokslo metai jau Švenčionių progimnazijoje.
Irena Stuglienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui